כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

המכתב המלא נחשף • הרב שך על פרס: "התיר חרצובות לשונו"

'בחדרי חרדים' חושף לראשונה את מכתבו של מרן הגראמ"מ שך נגד שמעון פרס בשנת תשנ"ה • פרס, שהיה אז שר החוץ בממשלתו של רבין, פער פיו נגד קודשי ישראל ודוד המלך - בתגובה, פרסם מנהיג היהדות החרדית מכתב מחאה חריף

הרב שך זצ"ל צילום ארכיון
הרב שך זצ"ל צילום ארכיון

היה זה בשנת תשנ"ה, שמעון פרס נאם מעל דוכן הכנסת ונשא דברים פוגעניים על נעים זמירות ישראל דוד המלך ע"ה. מי שמחו אז במליאה היה חבר הכנסת המנוח מנחם פרוש ז"ל, וחבר הכנסת שמואל הלפרט.

מי שכתב מכתב חריף וקרא לציבור להתחזק בעקבות כך הוא מרן הרב שך זצ"ל, שאף ידוע שסירב לקבל את פרס כפי שפורסם אמש ב'בחדרי חרדים'. היום נחשף המכתב בו כותב הרב שך זצ"ל "הנה דורנו דור היתום, שפסו אמונים מבני אדם, הדור שחז"ל אמרו בשלהי מסכת מכות על עקבתא דמישחא ומראה פני הדור.

"ובעוונותינו הרבים לא נשאר אלא קומץ קטן מבקשי ה', מבקשי אמונה, ה' עליכם יחיו. וצריך התחזקות גדולה כדי לא להגר ח"ו אחרי הרחוב, לא במעשה ח"ו ואף לא במחשבה, וכל דבר משפיע על האדם, וכדברי הרמב"ם שדרך בני אדם להיות נמשך בדעותיו ומעשיו ונוהג כמנהג אנשי מדינתו".

כאן כותב הרב שך זצ"ל בחריפות על פרס - "ועתה קם אחד מהם וקבל עם ועדה, התיר חרצובות לשונו, לדבר שעל קדוש ישראל רח"ל. ואנו צריכים ומחוייבים למחות על פי דין כדי שח"ו לא יעשה הדבר עלינו.

פרס מספר מדוע האריך ימים בגלל מכתב של הרב שך

"ולכן אני קורא לעם ה' קומו ונתחזקה בעד תורת אלוקינו ולא נהיה מאלו המחזיקים ונותנים כח להם, הבה נתחזק בלימוד התורה ויראת שמים בצניעות ובעשיית חסד, וזה ישפיע גם על אחינו התועים שיחזרו מדרכיהם וישוב ה' מחרון אפו".

יצויין כי פעם אחת בלבד פגש הרב שך זצ"ל את שמעון פרס זה היה זה בדירה ברמת גן יחד עם יו"ר ועדת הישיבות דאז הרב משה דוד טננבוים ז"ל הרב שך זצ"ל הודה לו על 'תורתו אומנתו' אבל מאז וימי ה'תרגיל המסריח' סירב לפגוש אותו בכל תוקף.



הרב שך שמעון פרס התיר חרצובות לשונו דוד המלך חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד