כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נשיא הרשות אבו מאזן ישתתף בהלוויית פרס

לאחר שלשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיעה כי הוא מעוניין להשתתף בהלווייתו של שמעון פרס, הודיע ראש הממשלה כי הוא מאשר את השתתפותו של אבו מאזן

נשיא הרשות אבו מאזן ישתתף בהלוויית פרס
מארק ניימן, לע"מ

לאחר שלשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הודיעה מוקדם יותר היום כי הוא מעוניין להגיע לישראל ולהשתתף בהלוויית הנשיא התשיעי שמעון פרס, הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "אישר את בקשתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להשתתף בהלווייתו של הנשיא לשעבר, שמעון פרס", מחר בבוקר בהר הרצל בירושלים.

כאמור, לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, פנתה למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, בבקשה לתאם את השתתפותו של יו"ר הרשות יחד עם משלחת של ארבעה בכירים נוספים בהלווייתו של ראש הממשלה ונשיא המדינה לשעבר פרס.

למרות בואו המפתיע של אבו מאזן לישראל, לא תהיה לכך כל משמעות מדינית כזו או אחרת ובכירים ברשות הבהירו היום כי המניע שלו לבוא להלוויה הוא אנושי ולא מדיני.

בעקבות בואו של אבו מאזן לישראל, אמר ח"כ פרופ' יוסי יונה מ'המחנה הציוני' כי "חשוב לנצל את בואו של אבו מאזן כדי לקדם את תהליך השלום התקוע; יש לקוות שהשתתפותו של אבו מאזן בלוויה לא יסתכם במתן כבוד אחרון לשמעון פרס ומחווה למורשתו".

"אני קורא לנתניהו להפוך את היום העצוב ליום בו חודש המשא ומתן בינינו לבין הפלסטינים, משא ומתן שנעשה ברוח של פיוס וויתורים הדדיים", קרא יונה.

לדבריו, "בביקור שקיימתי לפני כחודש אצל אבו מאזן ברמאללה הוא הביע את נכונותו לחדש את המגעים ללא תנאים מוקדמים. הנה נוצרה ההזדמנות לממש את חזונו של פרס ואני קורא לשני המנהיגים לא להחמיצה".

מלבד אבו מאזן, בשעות האחרונות אישרו בכירים ערביים נוספים את השתתפותם בהלווייתו של פרס מחר, ביניהם: סגן ראש ממשלת ירדן והשר לענייני השקעות, ד"ר ג'וואד אל-ענאני ושר החוץ של מצרים, סאמח שוכרי.

בנוסף, מלך ירדן, עבדאללה השני, שלח היום איגרת תנחומים לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, באיגרת הזכיר המלך את מאמציו של פרס למען השלום.

מאוחר יותר – נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התקשר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומסר את תנחומיו על פטירתו של הנשיא התשיעי פרס.
אבו מאזן הלוויית שמעון פרס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד