י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ההסבר של אורי מקלב על 'התרגיל המסריח'

ח"כ אורי מקלב התייחס הערב ל'תרגיל המסריח' והבהיר כי קודם להוראתו המפורשת של הרב שך שלא להצטרף לממשלת השמאל, הנציגות החרדית הייתה במגעים משמעותיים עם פרס וזאת בעקבות הכבוד והאמון שרחשו לו • כל הפרטים

ח"כ אורי מקלב (הדס פרוש, פלאש 90)
ח"כ אורי מקלב (הדס פרוש, פלאש 90)

האכזבה הגדולה ביותר שהייתה לנשיא התשיעי שמעון פרס מהמפלגות החרדיות – הייתה ב-1990, לאחר ששני נציגי 'אגודת ישראל' נמנעו ברגע האחרון מלהצטרף לממשלת השמאל – חרדים בראשותו של פרס, זאת למרות הסיכומים המוקדמים איתם.

היום (חמישי) התייחס ח"כ אורי מקלב לאותו 'תרגיל' והבהיר כי קודם להוראתו המפורשת של הרב שך שלא להצטרף לממשלת השמאל, הנציגות החרדית הייתה במגעים משמעותיים עם פרס וזאת בעקבות הכבוד והאמון שרחשו לו.

מקלב נשאל על הנושא בשידור ב'ערוץ הכנסת' והוא כאמור השיב: "בניגוד לרושם המקובל שהנציגים החרדים בעטו בפרס, צריך לראות גם את העובדה שהסיבה שיתר הנציגים החרדים כן התקדמו עד להגעת הסכם עם פרס זה בגלל הכבוד והאמון שהם רחשו לו, ואכן פרס היה מוערך מאוד בחצרות הרבנים ולראיה הביקורים התכופים שלו בבית מרן הרב עובדיה זצ"ל ועוד", אמר מקלב.

יחד עם מקלב התארחה במשדר, בהירה ברדוגו בעלת משרד לוביסטי כיום, ובעבר דוברת סיעת העבודה ויועצת של פרס בין היתר בתקופת 'התרגיל המסריח', לאחר סיום המשדר, פנתה ברדוגו למקלב ואמרה לו: "שנים רבות אני מדברת על הסיפור הזה של הבגידה של ורדיגר ומזרחי ואתה הראשון שנתת תשובה ראויה".

בדברי תורה שנשא מקלב קודם לכן היום לאחר תפילת מנחה בבניין הכנסת, הוא הזכיר את הנשיא לשעבר פרס ואמר כי "בפרשת השבוע אנו לומדים על מצוות הביכורים שהיא מצוות הכרת הטוב, חשוב ללמוד מכך על חובת הכרת הטוב, וודאי שיש להזכיר את הזכות של מר פרס בלימוד התורה של תלמידי הישיבות, ובפרט שבסביבה שבה הוא פעל הסביבה של ראשי הציונות זה היה בלתי מובן מאליו".

מקלב הוסיף כי "גם בפן האישי פרס היה מתאמץ מאוד בשביל לעזור לאזרח הקטן, ובשנותיו האחרונות כשכבר כיהן כנשיא התלונן שכבר אין ביכולתו לסייע כבעבר, וברור שצריך להכיר לו טובה".

לסיום אמר כי "פרס נהג תמיד להתרפק על ברכת החיים שקיבל מהחפץ חיים זצ"ל, כן נהג לספר שמרן הרב שך זצ"ל למרות הביקורת האישית עליו אמר שבסוף חייו הוא יזכה לאהדה ציבורית שכ"כ הייתה חסרה לו".
אורי מקלב שמעון פרס התרגיל המסריח בהירה ברדוגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד