כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סקר 'בחדרי' וקול ברמה; אתם בחרתם: מי בראש, מי בתחתית ומי הפתיע

אלפי הצבעות נרשמו בסקר "בחדרי חרדים" ו"קול ברמה" לבחירת אנשי השנה החרדים • התוצאות המפתיעות: גואטה עקף את כולם בקרב שביעות הרצון; מימרן, חכם ובלום צריכים לשקול הסבת מקצוע לפוליטיקה • בפנים: כל הנתונים

סקר 'בחדרי' וקול ברמה; אתם בחרתם: מי בראש, מי בתחתית ומי הפתיע

תוצאות מפתיעות במיוחד לסקר שנערך בימים האחרונים ב'בחדרי חרדים' בשיתוף תחנת הרדיו 'קול ברמה', ובמסגרתו נשאלו המשתתפים תשע שאלות שונות בשלל נושאים פוליטיים.

נפתח עם הנתון המסקרן ביותר, בו דירגו אלפי גולשים את חברי הכנסת החרדים לפי מידת שביעות רצון. מתברר כי הח"כ המוביל בקטגוריה זו הוא יגאל גואטה מש"ס עם 22%, מעט יותר מישראל אייכלר מיהדות התורה עם 21%, יעקב אשר בהמשך עם 13% וגפני ומקלב עם 12% כל אחד.

לשאלה האם ח"כ ממפלגה חרדית צריך להחזיק חשבון פייסבוק פעיל השיבו רק 45% בחיוב, 55% סבורים שאין זה ראוי. 51% סבורים שהיכולת החשובה ביותר לח"כ חרדי היא להגיע להסכמים גם עם יריבים, 35% שמים דגש על יכולת הסברה ואילו 14% מבקשים בעיקר קירבה למקבלי ההחלטות.

בקרב ראש בראש של ראשי הסיעות, סבורים 53% כי ליצמן משפיע בממשלה יותר מדרעי, שהסתפק ב-47% בלבד. דרעי יכול להתנחם בעובדה ש-59% מהמצביעים סבורים שהוא יכול להשתלב גם במפלגה לא דתית, לעומת 25% בלבד לגפני, 5% לפרוש ו-12% לליצמן.

בשלב הפיקנטריה התבקשו המצביעים להכריע מי המתאימים ביותר לכהן כחברי כנסת במפלגות החרדיות מתוך רשימה של אנשי תקשורת ואסטרטגים. בדגל התורה מובילים הפרשן אבי בלום ומגיש קול ברמה משה גלסנר, בש"ס מובילים איש מורשת דוד חכם ומגיש קול חי אבי מימרן, ואילו באגודת ישראל מובילים חבר ועדת הבחירות עו"ד אברמי יוסטמן ועורך בקהילה אברהם דב גרינבוים.

ולסיום, נתון מעודד במיוחד עבור אנשי אלי ישי, שזכה ל-24% בשאלה מי החרדי שמתאים לכהן כראש ממשלה, יריבו אריה דרעי קיבל 30%, גפני 28% ואילו ליצמן נשרך מאחור עם 18% בלבד.
אריה דרעי אלי ישי יעקב ליצמן משה גפני סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד