כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ההיסטוריה שדיברה מגרונו של שמעון פרס

הרב בן ציון נורדמן הוזמן לקומפלקס המפואר של מרכז פרס על שפת היום ביפו, וחזר כדי לספר על הסמל הישראלי שיובא הבוקר למנוחת עולמים

ההיסטוריה שדיברה מגרונו של שמעון פרס

לפני קצת יותר משנה הוזמנתי לפורום מיוחד שהתקיים ב"מרכז פרס לשלום", שם נפגשתי עם נשיא המדינה לשעבר מר שמעון פרס ז"ל האמת, שברגע הראשון הופתעתי. "מרכז לשלום" תמיד היה מצטייר במוחי כמקום מפחיד, עמוס באנשים שמחפשים כל היום רק לעשות שלום... אך מרגע לרגע, ככל ששהיתי במקום יותר זמן, דווקא די התחברתי אליו.

ראשית מדובר בקומפלקס אולי מהיפים בארץ. המקום שוכן על חוף ים התיכון ומוקף בנוף מדהים. המבנה עצמו בנוי לתלפיות, מתוכנן בקפידה, עם מבואות ואולמות היוצרים אווירה של רוגע ושלווה. על מהות הפגישה ועל חוויות שחוויתי שם, בפעם אחרת.

נואם הכבוד בפורום היה כמובן מר שמעון פרס. בכל פעם שאני שומע את האיש הזה מדבר, אני מרגיש כאילו ההיסטוריה מדברת מגרונו. לכל הדעות מדובר באדם שההיסטוריה של מדינת ישראל זו ההיסטוריה שלו. האיש כיהן בכל סוגי התפקידים הנחשקים במדינת ישראל, נפגש עם כל מנהיג אפשרי, קיבל אותות כבוד ממדינות וממלכות. האיש באמת עשה כמה דברים בחייו... כשהוא מדבר, הוא שקול ומחושב. הוא יודע היטיב מה הוא רוצה לומר. אמרתי לעצמי "הלוואי עלינו בגילו..."

במהלך נאומו הוא דיבר על האתגרים העומדים לפתחה של מדינת ישראל, בראשית דבריו אמר, ש"עם ישראל" ב"ארץ ישראל" ללא "תורת ישראל", לא שווה כלום. הוא הרחיב ואמר שהתורה, היא היא זו ששמרה עלינו כעם וכאומה, והיא זו שבזכותה אנו נשארים עם חזק ומאוחד.

מאוחר יותר, בארבע עיניים שאלתי את מר פרס : "מה הוא מתכוון כשהוא אומר "תורת ישראל".

מר פרס הסתכל עליי כאילו נפלתי מהירח. מה זאת אומרת "מה הכוונה תורת ישראל"? הוא שואל. "אני מתכוון למה שקיבלנו בהר סיני ממשה רבינו".

באותו הרגע הבליחה בי מחשבה, שאני חייב לשתף בה את קוראיי. כשמדברים על עם ישראל, על ארץ ישראל, על תורה, על יהדות, לפעמים בתוך השיח הרחב אנו שוכחים דבר אחד מאוד בסיסי. בסופו של דבר, כל התורה ניתנה בהר סיני. מעמד גדול והיסטורי שבו קיבל העם היהודי את התורה. פעמים רבות נדמה ששמירת התורה והמצוות או אי שמירתה קשור לוויכוח פוליטי כזה או אחר. כביכול הוא שייך למפלגות. או לאג'נדה מסוימת. וזה ממש לא כך. תורת ישראל שייכת לכולנו. כבר למעלה מ3000 שנה שתורת ישראל שייכת לעם ישראל
שמעון פרס הרב נורדמן מרכז פרס לשלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד