כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

תיעוד: הזמר עומר אדם משתתף בשיעור תורה

עוד בלייבל'ה: מנכ"ל 'קול ברמה' חושף את האינטרסים של התחנה, שרוליק פרוש מפגין כישורי נגינה, יצחק פינדרוס מנשנש יינות לחג ומתווך השלום האשכנזי מצטייד בהערינג • וגם: פינת מ"מים משעשעת

תיעוד: הזמר עומר אדם משתתף בשיעור תורה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה אמנם לא זכה לנסוע להשתטח בראש השנה על קברו של רבי נחמן מברסלב, מי שכן זכה לבקר באומן הוא ראש העיר אלעד שרוליק פרוש, שתועד בליל שישי האחרון בקומזיץ של כולל בעלי בתים מקהילת ברסלב צפת חושף כישורי נגינה בגיטרה שלייבל'ה לא הכיר.



ואילו אביו, סגן השר מאיר פרוש, נסע למורו ורבו האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי כדי לשהות בימי ראש השנה בצל הקודש. פרוש אך הגיע לניו יורק ודבר ראשון נשא תפילה בציון הרבי מחב"ד.



ואפרופו פרוש: מאורע שנתי נערך השבוע בו הגיע סגן השר פרוש לדבר עם המפכ"ל רוני אלשיך על ההכנות לימים הנוראים. מי שהצטרף לאירוע היה שרוליק ורטהיימר, המכונה המפכ"ל החרדי וחמוש תדיר באקדח.



ובעוד לייבל'ה מתכונן לראש השנה, הוא יצא ברביעי האחרון לשווקי ירושלים. בעודו עובר בחנות פיופ, קלט במקום את הסגן של העיר יצחק פינדרוס רוכש יינות טובים לכבוד החג.



וגם בבני ברק מתארגנים לחג, וכך תועד ביום שישי במעדני זהבה מתווך השלום האשכנזי יעקב ביבלה כשהוא עורך קנייה מרוכזת לכבוד החג.



ובמהלך ההכנות הרוחניות לימים הנוראים, נערכו עשרות כנסי חיזוק בכל רחבי הארץ. מוקד מרכזי היה בירושלים בבית המדרש 'יחוה דעת' - שם נצפה מנחה את העצרת הרב יהודה חזן, איש הרבנים בש"ס ובעולם התורה הספרדי.



ובינתיים, בסליחות שהתקיימו ע"י הזמר יצחק מאיר וחברים במוצאי שבת בבית הכנסת ישורון בירושלים, השתתפו אחיו העיתונאי ידידיה מאיר אשר אף נשא דברים, עוד נצפו: איש הסאטירה קובי אריאלי, כותב הטורים שלומי קוק, המוזיקאי אריק דביר, איש הנייעס מני קרויס והדובר בצה"ל חזקי שכטר.

גם בית הכנסת הגדול בתל אביב רוחש סלבריטאים מבקשים סליחה, וכך, מלבד המפכ"ל שתועד בסליחות ראשונות, מצא שם לייבל'ה את ראש תחום גיוס חרדים, מנדי כץ.



ויש שמתחזקים בשיעורי תורה, כך נצפה הזמר הישראלי המצליח עומר אדם כשהוא מאזין לשיעור ב'אור החיים' הקדוש על מצע הערינג וצ'ולנט, בביתו של הנגיד שמוליק הלפרין בבני ברק.

פינת שמעון פרס וכל השאר
הנושא המרכזי של השבוע היה כמובן פטירתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס. בכנסת ישראל הדליקו נר לזכרו של המנוח, ומי שראה שהנר כבה ומיהר להדליקו מיד בחזרה, היה חיים רבינוביץ', הרל"ש של אייכלר שהספיק לעשות גיחה בניו יורק ולחזור לעבודה גם בפגרה.



ואילו בהלוויה, הוצמדו כיפות לקרקפותיהם של מנהיגי תבל, שלפעמים לא ממש תאמו לאופנה הנוכחית. כך נראית למשל הכיפה של קלינטון בעיני המאייר יוסי חיים.



ביום רביעי בשעת ערב, התכנסו חברי קבוצת הווטסאפ 'הקואליציה' בביתו של שומר התרי"ג מנחם הלפרט ברחוב יהושע בבני ברק, לדיבוק חברים עד השעות הקטנות. במשתתפים: יהודה משי זהב ובערל'ה יעקובוביץ' מזק"א, אלי פולק מאיחוד הצלה, ישי לפידות בתפקיד הזמר האורח, העיתונאים ינון פלח, משה גלסנר, אבי גרינצייג, ישראל כהן, בני גרנובסקי, אבי בנטוב ועוד, איש הידברות מוטי מנדל, איש ירושלים ישראל גליס ואיש רבני אירופה ומנהל הקבוצה מוישה פרידמן. בשלב מסוים פצחו החברים בשירת 'אחינו' לרפואתו של חבר הקבוצה מני ברומר. כך זה נראה.



ובמרחק מה, התבצע כמידי שנה ניקיון יסודי של הפתקים שנטמנו בכותל המערבי במהלך השנה והעברתם לגניזה. צלמי העיתונות יונתן זינדל ונועם רבקין פנטון, לא התפשרו על פחות מהשתטחות שלא הייתה מביישת חסיד ברסלב באומן.



וזה שחזר לערוץ 2, כוכב התאגיד לשעבר יאיר שרקי, תועד ב'שיחת אב ובנו' עם עורך משפחה יוסי אליטוב בצהרי שישי בשוק מחנה יהודה.



המועד: שני בערב. המקום: מלון רמדה ירושלים. המשתתפים: עובדי קול ברמה ושורה מכובדת של רבנים ובהם - הראשל"צ ורב העיר הרב עמאר, הגאון רבי אהרון בוטבול, הרב שלמה בניזרי ועוד. האירוע: הרמת כוסית לעובדי 'קול ברמה'. את הערב הנחה שר השמחה והחידודון עמי מימון, על התוכנית האומנותית הופקד הזמר אייל טוויטו, רגעים מיוחדים נרשמו כאשר עורך התוכנית 'חדש על הבוקר' ארי המניק והמפיק גבי כץ שילבו כוחות, בביצוע מרגש לשיר 'מכניסי רחמים'. עוד הפגינו בשירה - זמרי ושדרני הרדיו ניר קפטן, ברק כהן ואשר ברדה.

לידי לייבל'ה הגיע ציטוט מדבריו של אריאל דרעי, מנכ"ל התחנה, שגם הסתחבק עם רבה של ירושלים. "היום כל שר מנכס לעצמו תחנת רדיו או עיתון. כל חבר כנסת חובר לאתר אינטרנט. אנחנו בקול ברמה מחויבים אך ורק למאזין ולמאזינה שלנו. כל יתר האינטרסים מתגמדים מול המחויבות הזו למרות המחירים העצומים שאנחנו משלמים בגינה", שנאמר, כל מילה...



ועוד בתקשורת: אהרן קליגר מבקהילה ומוטי וינשטוק מהמבשר נצפו השבוע במלון קינג דיוויד בפראג. לייבל'ה תוהה האם השניים עובדים על פרויקט משותף למוספי החג.



ולסיום, לייבל'ה לא ממש בחר את איש השנה, אבל בעיני המאייר דרעי זכאי לתואר. יש מצב.

פינת המזל טוב:
בחמישי הבא לאחר צום גדליה יהיו ללייבל'ה שתי שמחות בו ביום בבני ברק: האחת של דובר חסידות בעלזא העסקן הרב יהושע וינברגר, שיכניס את בנו יחידו לעול תורה ומצוות באולמי קונטיננטל בהשתתפות רבנים ואישי ציבור רבים. הבונוס - מקהלת 'שירה' מניו יורק המגיעה לארץ. וינברגר הגיע השבוע לבתי גדולי ישראל בבני ברק כדי להתברך עם בנו, ובביקור אצל הגראי"ל גילה לייבל'ה שהמתווך הוא בכיר 'דגל' אליהו ארנד.



בר מצווה נוספת סמוך ונראה תיערך לבנו של העסקן הנודע הרב דוד מרגלי, יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא שיחגוג באולמי מודיעין המחודשים. לייבל'ה כבר תכנן לעצמו איך לתזז ולרקוד על שתי החתונות.

ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית אלעד צוריאל קריספל לרגל שמחת הברית לנכדו בשעה טובה ומוצלחת. וכמובן, הסבא קריספל שימש כסנדק.



ברכת מזל טוב לנאמנו של חכם שלום כהן, מאיר פנחס, שהכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו. לייבל'ה מצא במקום את הנגיד שמאחורי הקלעים, אייל משיח.



ברכת מזל טוב למנהל אגף התשתיות בעיריית בני ברק הרב חנוך זיידמן לאירוסי נכדו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לעיתונאי חיים הופמן לרגל אירוסיו אמש בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה תיעד את החתן מבשר להופמנייעס על השידוך המיוחל עם בת הרב דוד ולס מהעיר ביתר עילית.



ברכת מזל טוב לאיש החסד במודיעין עילית הרב רפאל סמוטני לרגל שמחת הולדת בנו. השלום זכר נערך בליל שבת בשכונת ברכפלד לשמחת כלל חבריו וידידיו הרבים, שהצטערו על מעברו לנאות הפסגה.
לייבלה ראש השנה אומן עומר אדם מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד