י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יזכיר לו יום המיתה: שמעון פרס ויום הדין

פטירתו של הנשיא הקשיש מזכירה לכולנו שעוד לא נולד האדם שינצח את המוות - תזכורת חשובה לפני יום הדין

יזכיר לו יום המיתה: שמעון פרס ויום הדין
מרדכי רוט

מה לי עשה מותו של שמעון פרס? אני לא חושב שיש מישהו שפספס את העובדה ששמעון פרס הלך לעולמו. אינספור בדיחות נקשרו בשמו של שמעון פרס. רובם דיברו על כך שניצח את המוות ושהוא עומד לחיות לנצח. על כך שהוא צעיר נצחי, אבל בסופו של דבר לא נולד האדם שניצח את המוות ושמעון פרס הלך לעולמו כדרכם של כל בני האדם.

מחשבות על מוות הם לא דבר נעים ברוב המקרים. רוב האנשים לא רוצים לחשוב על מוות ולא בכדי נולד הביטוי "פחד מוות" אנשים פוחדים מהמוות מהלא נודע שיבוא אחרי המוות.

ולמרות כל זאת במחשבה שלי חשיבה על כך שנולדנו למות יכולה לתת לנו פרספקטיבה נכונה על החיים. עם כל החוסר נעימות במחשבה על המוות מחשבות כאלה יכולות לשנות את המבט על החיים לטובה

כשלאדם יש ידיעה בראש שיש לו תאריך תפוגה הוא מנסה להפוך את הזמן שיש לו לאיכותי ביותר קחו לדוגמא אדם שיש לו רבע שעה לראיון עבודה במקום עבודה מאוד מוצלח. הוא יעשה הכל העיקר שהוא יצליח להעביר ברבע שעה את כל היכולות שלו על הצד הטוב ביותר. אז אם אדם יודע שלחיים שלו יש סוף הוא ינסה יותר לנצל את הזמן שיש לו לטובה.

התורה נותנת לנו תזכורות: שידע האדם מאין בא ולאן אתה הולך ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון. אמר רב לוי בר חמא אמר רבי שמעון בן לקיש: "לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע, שנאמר: רגזו ואל תחטאו. אם נצחו - מוטב, ואם לאו - יעסוק בתורה, שנאמר: אמרו בלבבכם. אם נצחו - מוטב, ואם לאו - יקראקריאת שמע, שנאמר: על משכבכם. אם נצחו - מוטב, ואם לאו - יזכור לו יום המיתה, שנאמר: ודומו סלה". מדברי הגמרא עולה, כי זיכרון יום המוות הינו התרופה היעילה ביותר להתגבר על היצר הרע.

רובנו חיים במרוץ ללא הפסקה. אנחנו לא מתפנים לחשוב האם אנחנו באמת מגשימים את החלומות שלנו ומתמקדים ברצונות שלנו בזמן שיש לנו לחיות פה. בעולם הזה.

אחד הדברים שיכולים לכוון אותנו בחיים זה המחשבה "האם כשאהיה בן שמונים יהיה אכפת לי ממה שקרה היום? האם כשאהיה בן שמונים אתרפק בזיכרונות טובים על מה שהיה היום?"

עוד משהו קטן משמעון פרס אמר שבעיניו יש דבר אחד שהוא נורא כמו מוות - וזה השיעמום, אי העשייה. אדם צריך להרגיש שהוא עשה משהו בחייו . הרי יש אנשים שנפטרו צעירים והנחילו תורות שלמות לעולם הזה. קחו למשל את האר"י הקדוש. העניין הוא לנצל כל רגע ביממה לדברים שחשובים לנו באמת.

שנזכה לשנה טובה. חיים ארוכים ומאושרים אמן!!

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספרים יש לך 10 דקות לבריאות .ועשר דקות לפני שהולכים לרופא [email protected]
שמעון פרס מוות הרהורים ניצול הזמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד