י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התגובות במחנ"צ: "מחרב עליי את ראש השנה"

התגובות במערכת הפוליטית לדיווח על המגעים לממשלת אחדות לא איחרו להגיע, מיד עם צאת החג • ח"כ איתן כבל: "מחרב עליי ועל משפחתי את ראש השנה שכל כך אהוב עלי". מרגלית: "רוצים להחליף את נתניהו - לא להצטרף אליו"

איתן כבל (מרים אלסטר, פלאש 90)
איתן כבל (מרים אלסטר, פלאש 90)

מספר חברי כנסת מ'המחנה הציוני' הגיבו לדיווחים על המגעים לממשלת אחדות ותקפו את האופציה הזו. ח"כ אראל מרגלית שאף בעבר הצהיר כי יתנגד בכל מחיר להצטרף לקואליציית בנימין נתניהו כתב כי "הניסיון של ראש הממשלה לפרק את מפלגת העבודה לא יצלח. בכוונתי למנוע את הכניסה לממשלת נתניהו כפי שהיה גם בניסיון הקודם".

מרגלית הוסיף כי "אם לא נדע להיות אלטרנטיבה גם עשרה מנדטים בסקרים יהיו חלום רחוק. אנו נרכז את כל הכוחות שלא התייאשו כדי להביא להחלפת נתניהו ולא כדי להצטרף אליו", כתב.

ח"כ איתן כבל פרסם אף הוא תגובה לכתבים ולפרשנים הפוליטיים וביקש מהם "רדו ממני בעניין כי אין לי אפילו שמץ קמצוץ של מושג בעניין!", לדבריו של כבל: "אינני מאשים או בא בתלונות למי שמחרב עלי ועל משפחתי את ראש השנה שכל כך אהוב עלי כי מי שלא מוכן להרוג באיבחת חרב את סיפור האחדות ומשאיר אותו על פתילייה לבישול עמוק וארוך אז שלא יתפלא שהנושא איננו יורד מסדר היום הציבורי".

כבל הוסיף כי "מעבר לעובדה שאין לי מושג אבקש להבהיר שאני מתנגד לכל מהלך שמוביל לאחדות מזוייפת שכל מטרתה תעסוקה לכמה מחברינו...אם המו״מ לא הבשיל למעשה בפעם הקודמת אז מבחינתי לא רק שאין סיבה אמיתית להיות חלק מהממשלה אלא שאסור באיסור מוחלט להיות חלק ממשלה שתהיה גיהנום עבור התנועה שנולדתי וגדלתי לתוכה ולי אין שום כוונה להיות חלק ממצג ההתאבדות הזה אם בכלל הוא מתקיים", הבהיר כבל.

גם ח"כ עמיר פרץ הגיב לדיווח אודות מגעים לממשלת אחדות ואמר כי "הגיע הזמן להבהיר לביבי כי מול 8 כסאות למחנה הציוני ישנן 8 סיבות מהותיות להגיד לו לא".

לאחר שפרץ מנה את 8 סיבותיו, כתב "אני לא רוצה להיות בממשלה של ביבי. אני רוצה לבנות אלטרנטיבה שתיגע בלב של הבוחרים שלו. אנחנו צריכים לנצח את נתניהו - לא להצטרף אליו".

ח"כ מיקי רוזנטל הגיב על המגעים לאחדות ואמר: "ההכחשות לא משכנעות - על הרצוג לאפשר לסיעה לקבל החלטה שלא ינוהל משא ומתן או להודיע פומבית על המגעים. גם אם יצליח הרצוג ויבגוד באמון בוחרינו לא אצטרף לממשלה".

בעקבות הדיווחים, ח"כ תמר זנדברג מ'מרצ' תקפה את 'המחנה הציוני' וכתבה כי "שוב מגעים, שוב הכחשה, מישהו עוד מאמין למפלגה העבודה? בדיוק כשאלטרנטיבה נחושה כל כך נחוצה, מפלגת העבודה עסוקה בחלוקת תיקים ולחלופין בהכחשה של שמועות, וכושלת מלמלא את התפקיד הקריטי של אופוזיציה אפקטיבית מול ממשלה הימנית ביותר בתולדות ישראל".
ממשלת אחדות המחנה הציוני איתן כבל אראל מרגלית עמיר פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד