י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תגרות ועימותים באומן • נחמן שלום לבחדרי: "ניסו לפגוע בי ממש"

אווירת האחדות המלכדת והמקודשת של ציון רבי נחמן באומן הופרה השנה על ידי אנשי 'שובו בנים' שתקפו את מתנגדיו של הרב ברלנד • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על המחלוקת שהסלימה לאלימות קשה

הרב חשין מותקף בערב ראש השנה, באדיבות המצלם
הרב חשין מותקף בערב ראש השנה, באדיבות המצלם

המחלוקת בברסלב הגיעה גם לאומן: האלימות וחילופי האשמות בברסלב לא נותרו בגבולות הארץ - ראש השנה סוער מלווה באקשן עבר על אנשי 'שובו בנים' ומתנגדי הרב ברלנד, כאשר בין הצדדים התפתחו תגרות רבות, חילופי מילות גנאי, אלימות והאשמות, שחלקן הסתיימו בטיפול רפואי במרפאת אומן המקומית.

בין עשרות אלפי היהודים שהגיעו לחגוג את ראש השנה באומן הגיע גם נחמן שלום שחשף את פרשת הרב אליעזר ברלנד. שלום, שלא מעט דם רע עבר בינו לבין אנשי 'שובו בנים', הגיע מישראל לאומן מלווה במאבטח, ובמהלך החג שהה והתפלל בדירת המסתור ששכר באומן. לשלום היו מספר עימותים קולניים עם אנשי שובו בנים שהסתיימו ללא פגע.

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' מספר נחמן שלום על ראש השנה המתוח שעבר עליו - "מאז שיצאתי מהבית שלי בישראל ועד שהגעתי לאומן הייתה לצדי אבטחה משוריינת, כולל בטיסה. לא יכולתי לצאת מהבית בכל החג מחשש להיתקל באלימות קשה מצד אנשי שובו בנים. כל החג הייתי שרוי בסכנה של ממש. בערב ראש השנה הצלחתי לשהות בציון הקדוש של רבי נחמן מספר שעות, הלוך ושוב לציון היה במבצע הליכה מיוחד".

שלום מספר עוד ל'בחדרי חרדים': "בדירה שלי באומן היו בריונים ואמצעי הגנה, כולל נשק לאחד שמורשה בהחזקתו, במהלך החג אנשי 'שובו בנים' כיתרו את הבית מספר פעמים בניסיון לפגוע בי, בנוסף - עשרות בחורים במשך כל החג נכנסו לחצר הבית שהיה פתוח לרווחת הציבור, תצפתו וחיכו להזדמנות בה אצא ללא שמירה, על מנת לתקוף אותי.

"בצהרי היום השני של ראש השנה יצאתי קצת מהבית, אז הגיעו שני תוקפים מצד 'שובו בנים' לפגוע בי. הזהרתי אותם שאם הם לא ילכו מהר ועכשיו אני מוציא עליהם את כל אנשי הבית, ורע ומר יהיה גורלם, הם פחדו ונמלטו מהמקום. לאחר מכן קיבלתי עדכון מחברי שהתוקפים מחכים להתפרעויות ואלימות קשה במוצאי החג. ואכן התגובה לא איחרה לבוא, ואנשי 'שובו בנים' תקפו בצאת החג אברך שלטענתם דיבר נגד הרב ברלנד, ושלחו אותו לטיפול במרפאת אומן".

נחמן שלום מבהיר ל'בחדרי' - "אם הייתי רוצה להשתמש ולנקוט באמצעי אלימות כמוהם לא היה נשאר מהם שריד. יש לי את כל הקשרים לפעול שהם יתחרטו על היום בו הרימו ידיים כפי שכבר הוכח בעבר. רק שאני לא מאמין בדרך של אלימות, וזו הסיבה הגדולה לכך שאני מתחבא ומסתתר, כי אני יודע שאם חס ושלום הם יפגעו בי - זה יכול להיגמר בתגובה קשה מהצד שלי".

'שובו בנים' מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים' על דברי נחמן שלום - "טוב שהעבריין נחמן שלום שהורשע בירי לתוך בית של משפחה עם ילדים בתוך מאה שערים מודה במקצת שהוא מוקף באנשי מאפיה ובנשק חי. רק שלא ישקר שזה לא דרכו. כולם יודעים מי הם באמת הרודפים ומי הנרדפים.

"מדובר בקבוצת פושעים שנחמן שלום הוא אחד מהראשים שלה, שרודפים את הרב ברלנד כבר מספר שנים בהתקפות שונות ונשנות ובעלילות דם אכזריות. כשהם רואים שרוב רובו של הציבור באומן בוחל מהם וממעשיהם ומעריץ את הרב ברלנד שפתח את שערי אומן, הם מציגים פני מסכנים ואומללים ונתקפים. דרכו של הרב היה מאז ומתמיד לשלול כל סוג של תגובה ולקבל ביזיונות באהבה וכמובן לא לנקוט בשום אמצעי אלימות חס ושלום.

"ברור שלא ניתן להרגיע נוער שעובר כזאת רדיפה אכזרית ומתמשכת על ידי הקבוצה השולית הזאת וכל יום שהרב נשאר בכלא והוא לא יכול לרסן אותם, ומתנגדיו ממשיכים לרדוף אותו בכל צורה אפשרית, העניין יוצא לגמרי מכלל שליטה והם יצטרכו לשאת בתוצאות לצערנו הרב".

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' ביום ראשון ערב ראש השנה אנשי 'שובו בנים' ותלמידי הרב ברלנד מאומן תקפו את הרב יום טוב חשין הנחשב מבין ראשי המתנגדים למנהיגותו של רבם. בנוסף, אנשי שובו בנים צעקו לעברו של חשין קריאות גנאי בפאתי בית הכנסת. שוטרים מקומיים חשו לעזרתו של הרב חשין וחילצו אותו מהמקום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי נוכחותם של התלמידים באומן, המשמעותית מטבע הדברים, באה לידי ביטוי כבר בתפילת קבלת שבת במניין המרכזי, כאשר החלו לשיר בנוסח הרב ברלנד חלקים מהתפילה.


חסידי 'שובו בנים' מתנפלים על הרב יום טוב חשין בערב ראש השנה, ומסלקים אותו מהתפילה.
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים אומן נחמן שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד