י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אובמה ליהודים: זה ראש השנה האחרון שלי פה

אובמה שיגר ברכת חג מלבבת ומרגשת כהרגלו, ושני המועמדים לנשיאות ארצות הברית לא פספסן גם הם - צפו בוידאו

הנשיא אובמה, רויטרס
הנשיא אובמה, רויטרס

עם פרוש השנה החדשה שידר נשיא ארצות הברית ברק אובמה סרטון בו הוא מאחל שנה טובה ליהודי העולם, בפעם האחרונה בתפקידו כנשיא ארצות הברית.



בסרטון אמר אובמה - "שלום לכולם ושנה טובה. במשך אלפי שנים תקופת החגים מסמלת התחלות חדשות והשתקפות, הזדמנות להתחיל הכל מחדש, כמו גם לעשות חשבון נפש. מהרגע שבו נפתחים הספרים בראש השנה ועד הרגע שבו הם נסגרים בסוף יום כיפור, יהודים בכל העולם, בישראל ובארה"ב יבקשו סליחה האחד מהשני וימחלו אחד לשני, וזה משהו שכולנו לוקים בו, זה גם זמן בו אנחנו מבקשים מאלוקים חמלה ורחמים, ומבקשים שיכתוב אותנו לחיים טובים.

"זה גם הזמן לדרוש מעצמנו להיות יותר טובים להפוך את העולם שבו אנו חיים לעולם טוב יותר, עולם שלו יותר. עבורי זה יהיה הראש השנה האחרון בבית הלבן, וזו הזדמנות מצוינת בשבילי להודות על הזכות הגדולה שהייתה לי להכיר מקרוב את הקהילה היהודית, לנאום בבתי כנסת ברחבי ארה"ב ובמקומות אחרים, להטמין פתק אישי בין הסדקים של הכותל העתיק, לקרא את האגדה של פסח כשערכנו כאן סדר ליל פסח, לסייר בבוכנוולד לצדו של אלי ויזל, לשוחח עם צעירים בירושלים, ולהעניק לשמעון פרס את פרס השלום.

"למרות ההשגים שרשמנו בשבע וחצי שנות נשיאותי, עדין נותרה עבודה רבה, כמו תמיד. אבל זה בדיוק מה שראש השנה מסמל, שהעבודה שלנו אף פעם לא נגמרת. זוהי זכות לי ולמשפחתי לאחל לכם שנה טובה ומתוקה, מלאה בתקוות, בריאות ואושר. שנה טובה".

גם שני המועמדים לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון ודונאלד טראמפ פרסמו אף הם בערב החג ברכות לעם היהודי לקראת ראש השנה. בברכה ששיגרה אמרה קלינטון כי כל אמריקני צריך לשאול את עצמו אם הוא עושה מספיק "לתיקון עולם" (את המילים היא אמרה בעברית), "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו אם אנחנו עושים מספיק בשביל לדאוג לרעבים, לדאוג לאלה שאין להם קורת גג, לדאוג לאלה שאין להם ביטוח בריאות, ולדאוג לעתיד טוב יותר".

דונאלד טראמפ צייץ בטוויטר ברכה בשמו ובשם אשתו לחוגגים את ראש השנה בארה"ב, בישראל ובעולם.
אובמה שנה טובה טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד