י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

צביקה כהן בדיון על הסמינרים אצל מרגי: מנדלסון מנסה לכפר על הדמעות של ביטון

זעקתן של ילדות הסמינרים עלתה הבוקר על דוכן ועדת החינוך שכינס במיוחד יו"ר הוועדה ח"כ מרגי מש"ס • מנהל המחוז החרדי חשף כי בערב החג הודיעו לו הסמינרים על קבלת הבנות, וצביקה כהן הציע צעד חדש ומרתיע נגד המנהלים המפלים

צביקה כהן, סגן ראש עיריית ירושלים מטעם ש"ס ומחזיק תיק חינוך
צביקה כהן, סגן ראש עיריית ירושלים מטעם ש"ס ומחזיק תיק חינוך

בפתח הדיון שמתקיים הבוקר (רביעי) בוועדת החינוך של הכנסת חשף מנהל המחוז החרדי איציק זהבי כי שניים מבין ששת הסמינרים שתקצובם הופסק בגין אי קבלת תלמידות, הודיעו למשרד החינוך על קבלת התלמידות בעקבות איומי המחוז.

לאחר שמרגי מנה מקרים רבים של תלמידות שעדיין לא התקבלו לסמינרים, אמר זהבי כי "שני מקרים נפתרו, לאחר שהסמינר בבית שמש ובקרית ספר הודיעו שהתלמידות התקבלו". לדבריו, "קיבלנו מייל ממש בערב החג מסמינר 'נתיבות חכמה' במודיעין עילית שהנושא הגיע אל פתרונו".

למרות שהוזמנו, מנהלי הסמינרים נעדרו מהדיון, מי שכן השתתפו זה מנהל המחוז החרדי איציק זהבי, סגן רה"ע ירושלים צביקה כהן, מנכ"ל רשת 'מעין החינוך התורני' חיים ביטון, עו"ד יואב ללום, הורים לבנות שטרם התקבלו, נציגים מהרשויות המקומיות ובכירים נוספים.

מרגי כעס על העובדה שנציגי מודיעין עילית וביתר נעדרו מהדיון. "הרגילו אותם שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים ולצפצף על מי שהם רוצים", אמר, על ביתר הוסיף ברמז לסגן השר פרוש - "יש לה סגן שר במשרד החינוך ואולי זה נותן להם יותר אומץ, שיבוא לפה הסגן".

מרגי על דיווח שהיה ב'קו עיתונות דתית' שכל הבנות בבני ברק שובצו: "הנה, אני רוצה שהתקשורת החרדית תיפול עלי, כשאני רוצה לקרוא דבר אמת אני לא קורא תקשורת חרדית".

צביקה כהן מחזיק תיק חינוך בעיריית ירושלים אמר כי "2600 בנות עולות לסמינרים בירושלים, אחרי הרישום נשארות לנו כ-600 שהם טרם משובצות, לאחר מכן נשארות בדרך כלל 100 בנות שמהן אנחנו מצליחים לשבץ כ-50", סיפר כהן, לדבריו, "80 אחוז מהן בנות ספרדיות, שאף אחד לא ינסה למרוח את זה בכל מיני מספרים אחרים".

כהן התייחס לבנות שלא התקבלו לסמינר של הרב מנדלסון 'דרכי רחל': "תשע בנות עדיין לא התקבלו אצל הרב מנדלסון, שלחתי מכתב למחוז שיתערב, מנדלסון הוא בעל תוקע בראש השנה - אומרים שהתקיעות של השופר שלו באות למחוק את הדמעות של האימהות שבתן טרם התקבלו, והן עדיין בבית רק בגלל שקראים לה ביטון או מזרחי".

בנוסף פנה כהן למנהל המחוז החרדי ודרש שלא להעביר רטרואקטיבית את התקציב למוסדות החרדים גם לאחר שהם כן קיבלו את הבנות, "זה עבירה פלילית, אתה לא מפחיד אותם. אולי זו תכנית החיסכון שלו, הוא מקבל הכלל רטרו, אין בזה שום איום עליו".

לקראת סיום הדיון פנה מרגי לזהבי ודרש לבדוק את העסקת קרובי מנהלי הסמינרים במוסדות. לדבריו, "זה יהיה סנקציה בבטן הרכה, אני עולה כאן על מוקש, המנהלים מעסיקים קרובים, אבקש לקבל בסיכום - מה משרד החינוך מתכוון לעשות בזה של העסקת קרובים, מי שלא רוצה את הממלכה שיעזוב אותה", אמר מרגי.

בדיון האשים עו"ד יואב ללום את המחוז החרדי שלא טיפל במקרים רבים, בתגובה לכך אמר זהבי לללום - "אתה מניפולטיבי כרגיל", מרגי נאלץ להתערב: "אני מבקש שלא תתרץ, ללום מעלה פה שאלות לעניין. אתה הורס לעצמך את הדיון". בהמשך אמר מרגי: "הרשויות המקומיות עושות מעשי כלב וקוף, אנחנו צריכים לשבת להם על הזנב".

עו"ד יואב ללום מעמותת 'נוער כהלכה' מסר בתגובה לבחדרי חרדים - "יישר כח לחבר הכנסת מרגי על פעולותיו בנושא. משרד החינוך התרשל בטיפול והתוצאות ניכרות בשטח".
צביקה כהן איציק זהבי מרגי אפליה בסמינרים מנדלסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד