כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"הגעתי עד שערי מוות; בקושי עומד על הרגליים, לא יודע אם אשרוד"

לאחר חודשים במעצר, כאשר השחרור לא נראה באופק, הרב אליעזר ברלנד שיגר מכתב לרבנים הראשיים לישראל, בו הוא מתחנן שיעזרו לו: "קנוניה אפלה של אנשים חטאים, העלילו עליי עלילת שווא. הגעתי כמה פעמים עד שערי מוות" • כל הפרטים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר חודשים במעצר, כאשר השחרור לא נראה באופק, הרב אליעזר ברלנד שיגר מכתב לרבנים הראשיים לישראל, בו הוא מתחנן שיעזרו לו לצאת ממעצר ולהמשיך ולהילחם על חפותו מחוץ לכותלי הכלא. בנוסף, הרב ברלנד טוען כי מדובר בעלילת שווא של אנשים בעלי בצע.

במכתב, שפורסם לראשונה על ידי העיתונאי יאיר שרקי ב"ערוץ 2", כותב הרב ברלנד לרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, כותב הרב ברלנד: "לכבוד הרבנים הראשיים לישראל. מתוך המצור והמצוק, החושך והאופל אני פונה אליכם אחרי שאני שוהה זה זמן כה רב בתא חשוך ואפל בסבל כה רב על לא עוול בכפי. אחרי שכל חיי רק נתתי לעם ישראל רמו עליי חרבות אנשים חטאים ורקחו נגדי קנוניה אפלה מתוך בצע ממון ועלילו עליי עלילת שווא אשר לא עשיתי ולא חשבתי ולא עלתה על ליבי".

הרב ברלנד הוסיף, "ידוע בקהל רב שכל חיי מסרתי נפשי על קיום התורה והמצוות, ללמוד וללמד, לשמור ולעשות ולקיים את כל דברי תלמוד התורה באהבה וביראה, ולא סרתי מדברי התורה כמלא נימא, ומתוך רצון להאהיב את התורה על כולם מתוך דרך ארץ".

הרב ברלנד התייחס למצבו הרפואי וכתב: "מצבי הבריאותי קשה מנשוא ובקושי עומד על הרגליים, איני יודע אם אוכל לשרוד עוד את הסבל הנוראי".

"שמוני בבור אפל עם תום ההליכים כגרוע שבפושעים בלי לזכות למינימום של צדק ויושר. הגעתי כמה פעמים עד שערי מוות והתעלפתי. אני פונה אליכם מתוך לב קרוע ושבור, אני קורבן לעלילה שרקחו עליי פושעים ורשעים. מעולם לא ביצעתי שום עבירה ופשע, רק תרמתי כל חיי לקהילה".

עוד כותב הרב ברלנד: "אני רוצה להגן על חפותי וכבודי בבית משפט ולהוכיח שאין שמץ של אמת בכל ההאשמות נגדי, ולכן חזרתי לארץ הקודש מתוך אמונה בצדקת דרכי. השמועות והרכילויות נגדי גורמות לי כזה צער. פונה אני אליכם על מנת להתפלל לשחרורי המלא ועל מנת שתעשו כמיטב יכולתכם לשחררני לחופשי, שאוכל להגן על עצמי ועל כבודי".
הרב אליעזר ברלנד הרב יצחק יוסף הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד