כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בושה וחרפה: "הארץ" בדברי בלע נגד הגר"ע יוסף זצוק"ל

באופן מביש ודוחה פרסם רוגל אלפר מאמר בעיתון "הארץ" בו הוא מפיץ דברי בלע כנגד מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל וכנגד היהדות. "צר היה עולמו כעולם נמלה. הוא נצמד אך ורק לחקר ההלכה היהודית והתנשא על החילוניות" כתב אלפר בחוצפתו. דרעי: "בושה וחרפה"

מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (אורן נחשון, פלאש 90)
מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (אורן נחשון, פלאש 90)

באופן מביש ודוחה פרסם היום (רביעי) רוגל אלפר מאמר בעיתון "הארץ" בו הוא מפיץ דברי בלע כנגד מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל וכנגד היהדות.

אלפר, שמאמרו מתייחס לסדרה התיעודית 'הולכים לפני המחנה' ב"ערוץ 20", כותב כי "מקובל לחשוב שהרב עובדיה יוסף היה גאון. אין ספק שהפרק שעוסק בו ב"הולכים לפני המחנה", סדרת תעודה על רבנים הנחשבים ל"גדולים", יוצא מנקודת הנחה כי פוסק הלכה בסדר הגודל הזה היה גאון. זה לא אומר שהוא היה חכם. קשה להבין איך אדם שבאמת ובתמים מאמין שאלוקים בחר את היהודים מכל העמים הוא חכם. אבל הפרק מציג ראיות לכך שהרב עובדיה ניחן במנת משכל גבוהה במיוחד: זיכרונו, יכולתו הטיעונית וכושר הסיבולת המנטלי שהפגין בלימודים ארוכים ומאומצים — כל אלה היו יוצאים מגדר הרגיל מגיל צעיר מאוד".

אלפר ממשיך את דברי הבלע הדוחים: "אבל מה עשה הרב עובדיה עם מנת המשכל הזו? לפי הפרק, את שכלו היחיד בדורו הקדיש לעיסוק בלעדי בסוגיות הלכתיות. בתקופת חיי הרב עובדיה נפתחו בפני האדם אינספור עולמות תוכן מרתקים, מורכבים ומסובכים עד אין קץ — בפיזיקה, באסטרונומיה, באבולוציה, בהיסטוריה, בפילוסופיה, בחקר המוח, בפסיכולוגיה, בכלכלה ועוד. אך צר היה עולמו כעולם נמלה. הוא נצמד אך ורק לחקר ההלכה היהודית והתנשא על החילוניות. נמלה אינה חיה חכמה. הוא היה גאון בתחום שצריך להיות נמלה כדי להתמסר אליו. עושה רושם כי מוחו היה מכשיר חשיבה משוכלל למדי, דגם נדיר, שדי התבזבז. הפסד שלו, ושל החברה הישראלית והמין האנושי. שערו בנפשכם איזו תרומה יכול היה להרים למדינה ולציוויליזציה אילו הרחיב את אופקיו", כתב.

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, תקף בחריפות את הדברים ואת עיתון 'הארץ': "עיתון 'הארץ' תתביישו. דברי הבלע הבוקר נגד מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הם בושה וחרפה. תרומתו של מרן לישראל ולעולם היהודי למשך דורות – עצומה".
רוגל אלפר הארץ אריה דרעי הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד