כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סכסוך עבודה באגד: בדרך לשביתת ענק

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כללי באגד, מה שיגרום לשביתת ענק בחברה לאחר יום כיפור. בהודעת ההסתדרות נמסר כי 6,000 עובדים ישבתו "מחשש ממשי לפגיעה בחברה"

(צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90)
(צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90)

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כללי באגד, מה שיגרום לשביתת ענק בחברה לאחר יום כיפור. חלק מהנפגעים העיקריים מהמהלך יהיה הציבור החרדי, שמשתמש בהמוניו בתחבורה הציבורית.

בהודעת ההסתדרות נמסר כי כ-6,000 עובדי אגד ישבתו בעקבות "חשש ממשי לפגיעה בחברה", זאת בעקבות סירוב המדינה לחתום על הסכם סבסוד ממשלתי מול הנהלת אגד, שיפגע משמעותית בשכר העובדים. בהנהלת החברה אמרו כי "אין התקדמות במגעים לחידוש ההסכם מול הממשלה".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס לנושא ואמר: "פקידי המדינה פועלים באופן חסר אחריות העשוי למוטט את אגד, וכך גם יביאו לפגיעה באינטרס הציבורי הכולל. תופעת ייבוש השירותים הציבוריים על ידי הפקידות הגיעה עכשיו לאגד. עובדי ונהגי אגד נותנים שירות אחראי ומסור עשרות שנים. זהו מעמד הביניים שמדרדרים אותו מטה".

ניסנקורן הוסיף, "לא נסכים להפקיר את הנהגים ולהתפשר על בטיחות הנושאים. אנו נעמוד לימין נהגי אגד במאבקם המוצדק, ונילחם על ביטחונם התעסוקתי, תוך הבטחה שכל אחד מהם ימשיך לתת שירות איכותי ובטוח לאזרחי ישראל".

דובר אגד, רון רטנר, אמר בתגובה כי "באגד מצטערים על כך שהגענו למשבר כה חריף עם העובדים ועם המדינה. מזה שנה וחצי שאנו מנהלים משא ומתן מול משרדי התחבורה והאוצר לחידוש הסכם התשומות עם הממשלה, לאחר שההסכם הקודם הסתיים לפני כתשעה חודשים".
אגד שביתה משרד התחבורה ההסתדרות אבי ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד