י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ברכת "שנה טובה" באורך 17:51 דקות

17:51 דקות, זהו אורך הסרטון שהפיץ ברשת ח"כ מייקל אורן 'מכולנו', שבו בין היתר הוא מאחל 'שנה טובה' לאזרחי ישראל, אבל לא רק. אחד הגולשים בתגובה: "אתה רואה רופא על בסיס קבוע? ואגב, אין לך יועץ תקשורת שאמר לך לא לעלות את האסון הזה לרשת?" • צפו

מייקל אורן מברך (פייסבוק)
מייקל אורן מברך (פייסבוק)

17:51 דקות, זהו אורך הסרטון שהפיץ ברשת - סגן השר למדיניות חוץ, ח"כ ד"ר מייקל אורן 'מכולנו', שבו בין היתר הוא מאחל 'שנה טובה' לאזרחי ישראל, אבל לא רק.

מלבד האורך המוגזם, הסרטון עוסק בהתפלספות בנושאי דת ואלוקים ובתחילתו חושף סגן השר כי בצעירותו הלך להתבודד ביער בשביל לדבר עם אלוקים, "מה אתה רוצה ממני? אני כאן כדי לשרת אותך, רק תאמר לי מה עלי לעשות. עד אז תן לי בבקשה את הכלים להיות טוב יותר, נבון יותר, עזור לי להיות כמוך", חזר אורן אל הרגעים בילדותו.

הסרטון זכה בתוך זמן קצר לאלפי צפיות – כשמנגד רוב התגובות היו פוגעניות, "אתה רואה רופא על בסיס קבוע? ואגב, אין לך יועץ תקשורת שאמר לך לא לעלות את האסון הזה לרשת?", שאל אחד הגולשים, "אחרי סרטון כזה צריך לעשות שני דברים - 1. בצאת החג לשלוח מכתב ליו"ר הכנסת ולהודיע על התפטרות בגלל בעיית בריאות. 2. לראות פסיכיאטר מיומן עתיר ניסיון קשוב רגיש דיסקרטי ומעודכן בעולם הפרמקולוגי של תעשיית התרופות הפסיכיאטריות. בהצלחה חבר הכנסת אורן", כתב גולש אחר.

בדבריו, שיבח אורן את ישראל ואת הייצוא שלה לעולם כולו, בתגובה האשימו אותו הגולשים בגזענות, "קשקוש בלבוש. זבל גזעני ומתנשא מחופש לנאום אישי. אם זאת האידיאולוגיה שלך, שכל הדתות האחרות הן ניאו פאגניות ושישראל, כעת, מגשימה את ייעודה האלוקי להיות אור לגויים, אתה גם עיוור וגם טיפש", כתב מאן דהו.

אחר כתב: "שתי עצות חינם: 1) על מנת לא לחשוף את טיפשותך, בשנה הבאה תסתפק בתמונה של תפוח בדבש בצרוף המילים שנה טובה (בכתב - לא בהקלטה). 2) מכיוון שמוזרותך הקיצונית לא פגה מאז ילדותך, מציע כי תפנה לטיפול פסיכיאטרי איכותי (טיפול פסיכולוגי לא יספיק כיוון להערכתי אתה זקוק גם לטיפול תרופתי), אני משוכנע שגב׳ נתניהו תוכל להפנות אותך למומחה בתחום".

למרות רוב רובן של התגובות הלא מחמיאות, היו גם כמה שפרגנו שסגן השר, "סוף סוף הסברה נאותה. העולם מעוניין בדיון דתי גרידה. לא ברעיונות שלי, אלא במה שכתוב. לכן זו הסברה מוצלחת", כתב גולש שדווקא אהב את דבריו של אורן.
מייקל אורן שנה טובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד