כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שקד כתבה בעד 'מדינה יהודית' - וחטפה אש

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) נגררה לסערה תקשורתית לאחר שאמרה כי לדעתה על המדינה להיות יותר "יהודית" וכי גם בתי המשפט צריכים לקחת זאת בחשבון באופן מעשי

אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

לאחר שיו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט הבהיר כי מבחינתו לימודי יהדות חשובים יותר מלימודי מתמטיקה, גם שר המשפטים ממפלגתו, איילת שקד, הצליחה לגרור את עצמה לסערה תקשורתית חדשה לאחר שהבהירה כי ככל שמדינת ישראל תהיה יותר יהודית כך היא תהיה יותר דמוקרטית.

במאמר שפרסמה שקד בכתב העת 'השילוח' היא כתבה כי "דווקא כשרוצים להעביר את ישראל תהליכי דמוקרטיזציה מתקדמים, חובתנו להעמיק במקביל את זהותה היהודית, הזהויות האלה בפירוש אינן סותרות האחת את רעותה. להפך: אני מאמינה שהן מחזקות זו את זו. אני מאמינה שנהיה למדינה דמוקרטית יותר ככל שנהיה מדינה יהודית יותר, ושנהיה למדינה יהודית יותר ככל שנהיה למדינה דמוקרטית יותר".

בהמשך הדברים שפורסמו הבוקר ב'ידיעות אחרונות' כתב שקד כי "אני מבקשת לחזור לשאלת היסוד של הגדרתה החוקתית של מדינת ישראל כמדינה 'יהודית ודמוקרטית, לצד התיאור הרואה את היחס בין 'יהודית' ל'דמוקרטית' כמאבק מתמיד, אני חושבת שניתן להציע מודל אחר. אינני מוכנה לקבל את התפיסה שלפיה מדובר במסורות שונות עד כדי כך".

שקד לא מסתפקת רק בהצהרות, בדבריה היא מבהירה כי יידרשו מעשים אופרטיביים בכדי לשלב את ערכי היהדות במערכת המשפט, "מסלול נסיעתה של רכבת המשפט הישראלית חייב להביא בחשבון את יהדותה של המדינה, עליו לעשות זאת באופן אמיתי: לא כסמל בלבד, אלא כעניין הגוזר משמעויות קונקרטיות", כתבה בנוסף.
איילת שקד מדינה יהודית מדינה דמוקרטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד