כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צה"ל השתלט על "המשט לעזה"

חיל הים השתלט על "המשט לעזה", הספינה שהיתה בדרכה לרצועת עזה, זאת לאחר שמוקדם יותר הוזהרו אנשי הספינה על ידי צה"ל שלא להתקרב עוד לרצועת עזה • כל הפרטים

כוחות חיל הים. צילום ארכיון:  Edi Israel/FLASH90
כוחות חיל הים. צילום ארכיון: Edi Israel/FLASH90

ספינת משט הנשים "זיתונה" - הסוף. חיל הים השתלט על הספינה שהיתה בדרכה לרצועת עזה, זאת לאחר שמוקדם יותר הוזהרו אנשי הספינה על ידי צה"ל שלא להתקרב עוד לרצועת עזה.

12 נשים עלו על ספינת "זיתונה-אוליבה" מאיטליה והתקדמה לעבר חופי רצועת עזה, זאת על מנת לפרוץ את הסגר סביב הרצועה. כתבת רשת אל-ג'זירה שנמצאת אף היא על הספינה דיווחה בצהרים (רביעי) "נשארו לנו בערך 55 מיילים כדי להגיע לרצועה".

מצה"ל נמסר כי בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שקריאות זרוע הים לעצירת ספינת "זייתונה" נענו בשלילה, השתלטו לפני זמן קצר לוחמי ולוחמות זרוע הים על כלי השיט בטרם הגעתו לרצועת עזה. תהליך ההשתלטות היה קצר וללא נפגעים.

הפעולה בוצעה לאחר מספר רב של פניות למפליגות על כלי השיט בטווחים שונים בים. משהבהירו המפליגות כי אין בכוונתן לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט להשתלט על כלי השיט, למנוע את הפרת הסגר הימי החוקי ולהשיטו לנמל אשדוד.

על הספינה נמצאת בין היתר זוכת פרס נובל לשלום מייריד מגווייר ופעילות פרו-פלסטיניות נוספות. יהודית אילני, יועצת התקשורת של ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) שירדה מהספינה בנמל מסינה באיטליה ושבה ארצה לפני מספר ימים, אמרה כי "מדובר בפעולת מחאה בלתי אלימה במים הבינלאומיים ובניסיון להגיע לעזה לא לישראל".

הספינה צפוייה להיגרר על ידי חיל הים לנמל אשדוד, שתגיע במהלך הלילה, שם יעברו תשאול ויגרשו את הפעילות מחוץ לגבולות ישראל, כפי שנעשה במקרים דומים בעבר.
נמל אשדוד זיתונה משט נשים רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד