י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

אייזנקוט כיכב בעימות בין סגני הנשיא

35 ימים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב נפגשו הלילה סגניהם של המועמדים לנשיאות - הסנאטור טים קיין הדמוקרטי מול מושל אינדיאנה מייק פנס הרפובליקני. ואיך הגיע איזנקוט לעימות המתוקשר? • כל הפרטים

קיין ופנס בעימות, הלילה (רויטרס)
קיין ופנס בעימות, הלילה (רויטרס)

35 ימים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, ושבוע לאחר העימות הראשון בין מועמד הרפובליקנים ומועמדת המפלגה הדמוקרטית, נפגשו הלילה (רביעי) סגניהם המיועדים לעימות - הסנאטור טים קיין הדמוקרטי מול מושל אינדיאנה מייק פנס הרפובליקני.

העימות, שנצפה על ידי רבבות אמריקנים, נערך באוניברסיטת לונגווד שבווירג'יניה, שם התעמתו השניים במשך 90 דקות בנושאים העיקריים המעסיקים את הבוחר האמריקני, רובם קשורים לביטחון וכלכלה.

המפגש בין השניים התרחש בזמן קריטי במרוץ, 35 ימים לפני יום הבחירות, כאשר אחרי העימות הנשיאותי בשבוע שעבר התחזקה הילרי קלינטון בסקרים הארציים ובסקרים במדינות המתנדנדות.

העימות כולו למעשה סבב סביב המועמדים לנשיאות, טראמפ וקלינטון, והמועמדים לתפקידי מספר 2 לא בזבזו רגע אחד וכבר בדקה הראשונה לדיון התחילו לתקוף את המתמודדים. המתיחות בין המועמדים הייתה כל כך אינטנסיבית שהם התפרצו זה לדברי זה ללא הרף. המועמדים הפריעו זה לזה פעמים רבות כל כך עד שמנחת העימות, העיתונאית איליין קוויחנו מרשת CBS, נאלצה להתערב. "הצופים בבית לא יכולים להבין אף אחד מכם אם אתם קוטעים כל הזמן זה את זה", אמרה.

כבר בתחילת העימות אמר קיין הדמוקרטי כי כאב לילד המשרת בצבא ארצות הברית, הוא סומך על קלינטון וכי "המחשבה על טראמפ כמפקד העליון של הצבא מפחידה אותנו עד מוות". קיין מיקד את מאמציו במתקפה ישירה על דונלד טראמפ.

תשאלו את אייזנקוט
גם נושא הגרעין האיראני על בעימות.

מייק פנס: "אתה חוזר ואומר שהעובדה שהילרי קלינטון התחילה את ההסכם עם איראן בעצם מנעה מאיראן לפתח נשק גרעיני".

קיין: "זה מה שהרמטכ"ל הישראלי אומר".

פנס: "זה לא מה שישראל חושבת".

קיין: "תפנה לגדי איזנקוט, אתה יכול לבדוק את זה".

פנס: "איך תדע בוודאות? אני יודע שהחרמת את הנאום של (בנימין) נתניהו בקונגרס".

קיין: "אני נפגשתי עם נתניהו במשרד שלו".

פרשנים פוליטיים טענו הבקר כי עבור אמריקנים רבים, העימות הלילה היה ההזדמנות הראשונה לשמוע ישירות מהסגנים מאז הוועידות של המפלגות בקיץ האחרון. שני הסגנים נחשבים נוצרים אדוקים, וכן חזקים מאוד במפלגתם. כאמור, הדומיננטיות הרבה של שני המתמודדים לנשיאות השאירה את הסגנים מעט מחוץ לאור הזרקורים במרוץ, אף שאחד מהם הוא שיחליף את הנשיא או הנשיאה אם ייאלצו לפנות את כיסאם או אפילו לעבור הרדמה מלאה לזמן קצר במסגרת הליך רפואי.

לאחר העימות צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "מייק פנס ניצח בגדול. כולנו צריכים להיות גאים במייק!". קלינטון צייצה בטוויטר שלה: "נראה שפנס שכח דברים רבים שטראמפ אמר במהלך הקמפיין שלו".
מייק פנס טים קיין המירוץ לבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד