י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גפני מגיב למרגי על אמש: "הסמינרים מופלים לרעה בכל תחום"

לאחר הדיון התקדימי אותו קיים יו"ר ועדת חינוך מש"ס אמש, בו עלו טענות חריפות נגד הסמינרים ומנהליהם - שיגר גפני מכתב חריף למרגי, ובו הוא מפרט על "האפליה החמורה" ממנה סובלים הסמינרים החרדים לעומת בתי הספר החילונים

משה גפני
משה גפני

המאבק בין ש"ס ל'יהדות התורה' מחריף על רקע סערת הסמינרים והתערבות המחוז החרדי בקבלת תלמידות: לאחר שיו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי מש"ס כינס אתמול (ד') דיון שעסק בין היתר בסנקציות נגד הסמינרים החרדים ומנהליהם, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שיגר אליו מכתב בו הוא טוען כי דווקא הסמינרים החרדים הם אלא שמופלים לרעה.

כאמור, בניגוד לדעתם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, קיים מרגי אתמול דיון נגד הסמינרים ומנהליהם, ובמהלכו דרש ממשרד החינוך לפעול נגד העסקת מקורבי המנהלים במוסדותיהם, וזאת כסנקציה נגדם - בעקבות אי קבלת תלמידות.

בעקבות כך, למרות שהוזמנו, הח"כים החרדים נעדרו מהדיון, וכך גם מנהלי הסמינרים ונציגי המועצות המקומיות בני ברק, מודיעין עילית, ביתר ועוד.

"מכיוון שראיתי כי קיימת לראשונה ישיבת ועדה בנושא הסמינרים החרדיים, אודה לך באם תמשיך את הדיון אודות אפלייתם לרעה בכל תחומי פעילותם", פתח גפני את מכתבו למרגי. לדבריו, "התקציב המגיע לפי מספר התלמידות והכשרת עובדי הוראה קטן באחוזים משמעותיים לעומת המגזר הכללי והוא נתון לגחמות קואליציוניות, פעמים הפער קטן יותר ופעמים הפער גדול יותר ואין ודאות תקציבית למנהלי הסמינרים".

עוד טוען גפני כי "היום קיבלתי מסמינר בית יעקב בחיפה 'קול קורא' ע"י אותו אגף במשרד החינוך, האחד כללי והשני לחרדי, ובהם הבדלים מקוממים, שזה תפקידה של הפיקוח הפרלמנטרי על עבודת הממשלה המפלה".

למכתבו צירף גפני את הטבלאות - בהן ניתן להיווכח באפליה, כאשר מורה חרדית מקבלת סך תקציב מסוים, ואילו מורה חילונית מקבלת תקציב כפול. עוד מציין גפני במכתבו, את האפליה במסגרת תכנית "פרח", שאף היא מקוצצת תקציבית יחסית לתכנית הנמצאת במוסדות להשכלה גבוהה, וכל העת נדרשת 'שתדלנות' להביא כסף נוסף על מנת להתקרב לתקציב באגף הכללי.

גפני עקץ את מרגי ובשיחה ל'יתד נאמן' אמר הבוקר כי "אני רואה שיו"ר ועדת החינוך החל לעסוק לראשונה בסמינרים החרדים, על כן אני מבקש לערוך דיון בהקדם בכל סוגיות האפליה החמורות, כולל במכסות תקציבים לפי תלמידה, כאשר תלמידה חרדית מקבלת הרבה פחות מתלמידה במגזר הכללי וגם התקציבים הללו אינם יציבים כלל".

כזכור, וכפי שסוקר בהרחבה ב"בחדרי חרדים", מלבד מרגי, גם סגן ר"ע ירושלים ומחזיק תיק החינוך צביקה כהן, דרש בדיון ממשרד החינוך - להחמיר עם המנהלים, לדבריו, "צריך לבטל להם את התקציב לא רק באופן זמני, אלא רטרואקטיבית".
משה גפני יעקב מרגי אפליה בסמינרים ועדת חינוך מנהלי הסמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד