כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נתניהו מסכם שנה: עודדנו חרדים לצאת לעבוד

ראש הממשלה נתניהו מפרסם את שורת ההישגים שלו לקראת תחילת השנה החדשה, ובראשם - עידוד יציאת בני המגזר החרדי והערבי לשוק התעסוקה

מונה הישגים, נתניהו. צילום: פלאש90
מונה הישגים, נתניהו. צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אתמול (רביעי) רשימה ארוכה של הישגים כלכליים של ממשלתו, בהם: עידוד יציאה לעבודה במגזר החרדי והערבי.

נתניהו סיכם את השנה שחלפה וכתב כי "הפחתנו מיסים כדי לעודד צמיחה ולהקל על אזרחי ישראל - הורדנו את המע"מ ואת מס החברות, הורדנו מכסי ייבוא והובלנו את "רפורמת הקורנפלקס" להוזלת מוצרי המזון".

"פתחנו את שוק מוצרי החלב לייבוא, להוזלת מוצרי החלב, הפחתנו את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית, עודדנו יציאה לעבודה במגזר החרדי והערבי", ממשיך נתניהו למנות את ההישגים.

לדבריו, "יישמנו תכנית ממשלתית לחיזוק העסקים הקטנים: הקלה באגרות, הקלות בעסקת עובדים בעסקים חדשים, הקלות ברישוי עסקים, קיצור תהליכי תכנון ובנייה, הקמת מערך תמיכה לעסקים קטנים במשרד הכלכלה.

"הרחבנו טיפולי השיניים בחינם לילדים עד גיל 14, הגדלנו קצבאות השלמת הכנסה לקשישים ועידוד שילובם בשוק העבודה, העלנו את שכר המינימום, הנהגנו "תכנית חיסכון" לכל ילד, הוזלנו תעריפי החשמל והמים".

כמו"כ, הוא התייחס למתווה הגז שאושר על ידי הממשלה וכתב כי "העברנו את מתווה הגז שמכניס עשרות מיליארדים לכלכלה – לרווחה, לחינוך ולבריאות של אזרחי ישראל. פתחנו שווקים חדשים והסכמי סחר עם סין, יפן, הודו ומדינות רבות נוספות. עודדנו השקעות בתחום הסייבר והפכנו את ישראל למעצמת סייבר עולמית שנהנית מ-20% מהיקף ההשקעות העולמיות הפרטיות בתחום הסייבר".

"צעדים אלו ועוד רבים נוספים תרמו להמשך הצמיחה במשק ולהורדת האבטלה לשפל היסטורי – ישראל נמצאת היום בשיא התעסוקה של כל הזמנים", כתב נתניהו לסיום.

יש לציין כי כנהוג באופן מסורתי אצל ראש הממשלה נתניהו, אין קרדיט לשרי הממשלה - שחלק לא מבוטל מההישגים אותם מנה רשום על שמם. כחלון, דרעי וליצמן לא זכו כאמור לאזכור כלל בדברי ראש הממשלה.
ראש הממשלה נתניהו יציאה לעבודה שוק התעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד