י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נלכדה חוליית מחבלים שפעלה סמוך לקבר רחל

קבוצת צעירים שהשליכו מטעני צינור מאולתרים וידו אבנים לעבר מתחם קבר רחל נלכדה השבוע על ידי כוחות הביטחון - כל הפרטים

הפרות סדר בסמוך לקבר רחל, צילום: לעמ
הפרות סדר בסמוך לקבר רחל, צילום: לעמ

בפעילות של משטרת ישראל, לוחמי מג"ב, צה"ל וגורמי הביטחון נעצרה חוליית קטינים תושבי מחנה הפליטים "אל עאיידה" החשודים כי במהלך החודשים האחרונים תכננו והכינו מטעני חבלה אותם יידו לעבר מתחם קבר רחל, ובכך סיכנו את חיי המתפללים והחיילים וגרמו נזק.

במהלך השבוע החולף ביצעו שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב מעצר ממוקד של ארבעה מחברי החוליה שהובאו לחקירה במרחב קדם. בפעילות מבצעית ממוקדת נעצרו אתמול (ד') בלילה שלושה חברי חוליה נוספים.

חברי החוליה שנעצרו - שבעה קטינים בגלאי 16-17.5 תושבי מחנה הפליטים "אל עאיידה", נקשרו והודו בחקירתם במספר רב של אירועים בהם השליכו לעבר מתחם הקבר מטעני צינור מאולתרים שסיכנו חיי אדם, וגרמו לנזק וידו אבנים לעבר המתחם.

לבחדרי חרדים נודע כי מהחקירה עלה עוד כי החוליה פעלה בתיאום ובתכנון מראש. הנערים ביצעו הכנה ולמידה של דרך הכנת המטענים באמצעות האינטרנט, חברי החוליה רכשו את החומרים להרכבת המטענים מחנויות בשטחים, הרכיבו את המטענים והיו נאספים בסמוך למתחם הקבר בעיקר בימי שישי בשעות הצהריים, התקרבו לכיוון מתחם הקבר , השליכו את המטענים ונמלטו לכיוון הכפר. ברוב המקרים התלווה לכך גם יידוי אבנים על ידם.

מעצרם של החשודים הוארך בבימ"ש צבאי, אתמול הוגשו הצהרות תובע כנגד שלושה מהם. החשודים שנעצרו הלילה יובאו במהלך היום להארכת מעצרם בפני בית משפט צבאי.

חקירת הפרשה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.
קבר רחל מטען צינור בית לחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד