י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרפורמים עותרים: ישמו את המתווה או תנו לנו להתפלל

העיכוב באישור הסופי של מתווה הכותל הביא את הרפורמים לעתור לבית המשפט העליון בבקשה ליישם את המתווה, או להעניק להם זכויות תפילה ברחבה

הכותל המערבי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הכותל המערבי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

התנועה הרפורמית תגיש היום (חמישי) עתירה מתוקנת לבג"צ בדרישה לאפשר תפילה שוויונית ברחבת הכותל, זאת לאחר שלפני שלושה שבועות בג"צ דן בעתירתן וביקש מהן לתקן את העתירה ולהגישה שוב.

העתירה הנוכחית עוסקת במתווה הכותל שאושר על ידי הממשלה בתחילת השנה, ולטענת העותרים - לא מיושם בפועל בגלל לחצים המופעלים מצד המפלגות החרדיות. בסיס העתירה הוגש לפני שלוש שנים ב-2013, אך בעקבות המתווה שגובש על ידי הממשלה – היא נדחתה ועלתה שוב לסדר היום ולדיונים בבג"צ.

לפי המידע שבידי 'בחדרי חרדים' היום ידרשו הרפורמים ליישם את המתווה בפועל, ובמידה ולא – להקצות רחבה שלישית בתוך רחבת הכותל הקיימת, לפעילות הרפורמים ו'נשות הכותל'.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בדיון הקודם מתחו השופטים ביקורת על הממשלה על כך שמתווה הכותל לא מיושם. נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, אמרה כי "הדברים נסחבים עד בלי קץ", בנוסף קבעה כי "הבעיה האמתית היא, מה קורה בכותל המערבי? פה הדברים נסחבים עד בלי קץ ועד בלי גבול. אני תחת הרושם כי במקרה זה מצפים מאיתנו להוציא את הערמונים מהאש. זה למעשה תפקידה של הממשלה. זה דבר שצריך לעלות לדרג המתאים כי מדובר בכותל המערבי. דברים לא זזים".

השופט אליקים רובינשטיין הוסיף גם הוא - "מה קורה בפועל? בינואר ניתנה החלטת הממשלה. לאחר מכן היו מחלוקות אחרות ואחרי זה היתה ישיבה אצל ראש הממשלה בסוף יוני. בהקשר של התקנות הללו, האם יש איזה שהוא סיכוי בעולם ששר הדתות יחתום על התקנות הללו או שצריך לעשות צעד כדי שאחר יחתום עליהן?

רובינשטיין התייחס ל'קרן למורשת הכותל' ולרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ ואמר כי "זה מעגל שוטה. כי הממונה זה הרב והרב יש לו השקפה א' וכבודו במקומו מונח, אך השאלה היא, מה עושים לגבי כל שאר הציבור שלא מחזיק בהשקפה זו". בהמשך אמר כי "מי שלא רוצה פלורליזם יצא לרחבה הצפונית ומי שכן, יצא לרחבה הדרומית, אנו עם יהודי".
מתווה הכותל עתירה לבגץ הכותל הרפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד