כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מרגי מנסה להרגיע את גפני: בכוח משותף נחולל שינוי

לאחר הישיבה המתוחה אתמול נגד מנהלי הסמינרים ממנה נעדרו נציגי יהדות התורה, ומכתבו של גפני המלין על אפליית הסמינרים החרדים - משגר ח"כ מרגי מסר של פיוס והרגעה

יעקב מרגי, פלאש90
יעקב מרגי, פלאש90

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי מנסה לרכך את המתיחות בינו לבין יו"ר ועדת הכספים משה גפני, לאחר שהאחרון שיגר אל מרגי מכתב בתגובה לדיון שקיים אתמול נגד מנהלי הסמינרים.

הבוקר (ה') שיגר מרגי מכתב תגובה לגפני שבו הוא מבהיר כי "אדגיש הביקורת שלי כלפי הסמינרים החרדים עוסקת אך ורק בנושא אפליית בנות ספרדיות. מהעדויות של ההורים שהופיעו לדיון עולה שהנושא הכאוב מעסיק את כל חברי הכנסת החרדים ואני משמש להם כפה".

"באשר למכתבך, קראתי אותו בעיון ואני מתכוון מיד עם חזרתנו מהפגרה לקיים דיון בנושאים החשובים אותם ציינת במכתבך. ובעזרת ה' אני מאמין שבכוחות משותפים נצליח לחולל שינוי בנושא, כפי שעשינו עד היום", הוסיף מרגי.

קודם לכן סיפר דוד חכם, מגיש 'חכם על הבוקר' ברשת מורשת, כי מרגי סירב להתראיין הבוקר בנושא הסמינרים ומכתבו של גפני, זאת במטרה להרגיע את הרוחות ולא להוסיף אש למדורה.

כזכור, בכינוס המנהלים שהתקיים החודש בבני ברק, תקף גפני את סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן והאשים אותו בשיתוף פעולה עם משרד החינוך נגד הסמינרים, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים". בהמשך הובאו לראשונה ב"בחדרי חרדים" דבריו של נשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן, שהביע תמיכה בכהן ומעשיו.

אתמול בדיון בוועדת החינוך, פנה כהן למשרד החינוך בבקשה להחמיר עם מנהלי הסמינרים הסרבניים, לדבריו, "צריך שמעתה הם לא יקבלו את התקציב גם רטרואקטיבית, גם לאחר שהם יקבלו את הבנות, הם יפסידו את החודשים שעברו". גם מרגי ביקש להחמיר עם המנהלים, וביקש לבדוק את העסקתן בסמינרים - של קרובות המשפחה של המנהלים.



יעקב מרגי משה גפני האפליה בסמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד