כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כוננות הוריקן • פלורידה מסוגרת, מיליונים בסכנה

הנשיא אובמה קרא למיליונים לפנות את ביתם לקראת מה שנראה כמו הסופה הגדולה ביותר מאז 2005; מוסדות התורה בפלורידה הודיעו על שביתת לימודים היום ומחר

כוננות הוריקן • פלורידה מסוגרת, מיליונים בסכנה
ל

הסופה החזקה "מתיו", שהרגה 25 איש בקאריביים, מתקרבת לחוף הדרום-מזרחי - הנשיא ברק אובמה ומושלי המדינות קראו לשני מיליון תושבים להתפנות, ולהתכונן למה שעלולה להיות הסופה החזקה באזור מאז הוריקן ווילמה ב-2005.

פלורידה והמדינות הסמוכות בכוננות - מוסדות התורה במיאמי ביץ כבר הודיעו על ביטול הלימודים היום (ה') ומחר. בין המוסדות שביטלו את הלימודים - "ישיבת תורת חיים", בית יעקב אוף מיאמי, תלמוד תורה תורת בינה, תלמוד תורה "שער הבינה".

ר' יונה לוינגר, מראשי ארגון "חסד" במיאמי ביץ, אומר כי "הפעם מדובר בסופה חזקה ביותר שלא ראינו כאן משנת 2005. הציבור כאן למוד ניסיון מהוריקנים ולכן הוא לוקח ברצינות רבה את האזהרות וההוראות. המושל קרא אתמול לציבור לסיים את ההכנות כי ההוריקן קרוב ביותר, האזורים שאמורים להיות חשופים יותר מאוכלסים בציבור חרדי גדול.

"הציבור התבקש להצטייד בסוללות ובפנסי חירום, כי הדבר הנזק הראשון שהוריקן גורם זה הפסקת חשמל. כשאין חשמל אין גם דלק, מים ומקרר. הציבור התבקש להצטייד במים לשלושה ימים, שימורים ומוצרים שאינם זקוקים לקירור. הציבור החרדי, שבכל שנה מכין כבר את הסוכה, דוחה את הקמת הסוכה עד יעבור זעם".

"עדין לא ברור כמה חזק יהיה ההוריקן" אומר לוינגר, "והיכן בדיוק הוא יפגע - אבל אלפי אנשים כבר עזבו את בתיהם ועברו למקום מבטחים. אני שומע שאפילו בניו יורק כבר מתכוננים לאפשרות שההוריקן ישנה כיוון".

החזאים צופים כי הסופה צפויה להגיע לחופי פלורידה בחמישי בערב (שעון ארה"ב). "מתיו" הוגדר כהוריקן בדרגה ארבע, עם רוחות של 230 קמ"ש. המרכז לחיזוי הוריקנים במיאמי מסר כי מוקדם מדי לחזות איפה תגרום הסופה לנזק הגדול ביותר בארה"ב. החשש הוא שההוריקן יתחזק כשיגיע לפלורידה.

"אני רוצה להדגיש בפני הציבור – זו סופה רצינית", אמר אובמה אחרי שקיבל סקירה על ההיערכות להוריקן בסוכנות החירום הפדראלית. "אנחנו מקווים לטוב ביותר אבל רוצים להתכונן לגרוע מכל. אם יש בקהילה שלכם פקודה להתפנות - קחו אותה ברצינות". אובמה הוסיף שסוכנות החירום הפדראלית שלחה צוותים לפלורידה, ג'ורג'יה, דרום קרוליינה וצפון קרוליינה, ומתואמת עם גורמי ממשל ואוגרת אספקה. המושלים בארבע המדינות האלו הכריזו על מצב חירום, מה שמאפשר להם להשתמש בכוחות המשמר הלאומי.

לקראת הגעת ההוריקן הודיעה חברת התעופה אמריקה איירלנס כי היא מבטלת את הטיסות בשלושה שדות תעופה בדרום פלורידה שתוכננו לחמישי, ואת כל הטיסות שתוכננו לשישי אחר הצהריים באזור ג'קסונוויל. כלי התקשורת המקומיים מדווחים על ביטול של 1,594 טיסות שתוכננו ליומיים הקרובים בעקבות ההוריקן. 124 טיסות בוטלו בהאיטי, איי בהאמה וארה"ב ברביעי, 1,070 בוטלו בחמישי ו-400 בשישי. בדרום קרוליינה הורתה המושלת ניקי האלי על פינוי כרבע מיליון בני אדם באזור החוף.

האלי הוסיפה כי כרגע היא מתכננת להורות על פינוי שני מחוזות נוספים, מה שיביא את מספר התושבים שנדרשים להתפנות לחצי מיליון בני אדם. ההוריקן צפוי להגיע לדרום קרוליינה בשבת. בכמה תחנות דלק כבר תלו שלטים שהדלק אזל, אבל הגורמים הרשמיים במדינה אמרו שאינם מודעים למחסור משמעותי בדלק.
פלורידה הוריקן סופה ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד