כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

יש גבול: תוחלת החיים לא תעלה יותר

מחקר שפורסם היום מלמד כי תוחלת החיים לא צפויה לטפס יותר, כעת המדע יתמקד בלשפר את איכות החיים

צילום אילוסטרציה: אנה קפלן, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: אנה קפלן, פלאש 90

ואם בגבורות שמונים שנה...

ממחקר שפורסם היום (ה) באינטרנט בכתב העת Nature של הקולג' לרפואה ומדע "אלברט איינשטיין" עולה, כי לא יהיה ניתן להאריך את תוחלת החיים האנושית מעבר הגילאים שכבר הושגו. כן כן. גם לא לנשים, שתוחלת החיים שלהן תמיד הייתה גבוהה יותר.

מאז תחילתה של המאה ה-19, עלתה תוחלת החיים הממוצעת ברציפות הודות לשיפור בריאות הציבור, תזונה, איכות הסביבה ותחומים נוספים. בממוצע, למשל, תינוקות בארה"ב שנולדו היום צפויים לחיות כמעט עד גיל 79 לעומת תוחלת חיים ממוצעת של רק 47 עבור אמריקאים שנולדו בשנת 1900.

אבל על פי חוקרי איינשטיין, יש תקרה, מסתבר, ואנחנו כבר 'נגענו בה'.

"דמוגרפים כמו גם ביולוגים טענו אמנם מאז ומתמיד, שאין סיבה לחשוב כי הגידול המתמשך תוחלת החיים המקסימלית יעלה," אומר החוקר הבכיר לן ויג'ג, פרופסור לגנטיקה, "אבל הנתונים שלנו טוענים, כי זה כבר הושג בשנת 1990."

ד"ר ויג'ג ועמיתיו נתחו נתונים ממאגר נתוני תמותת אוכלוסיות של גברים ונשים ביותר מ-40 מדינות. "התקדמות נוספת נגד מחלות זיהומיות כרוניות עשויה להמשיך הגדלת תוחלת חיים ממוצעת, אבל לא תוחלת חיים המקסימלית", הוסיף המאמר.

וכך, על אף שאולי היה מתקבל על הדעת, שפריצות דרך טיפולית עשויה להאריך את תוחלת החיים האנושית מעבר לגבולות שחישבנו, מסתבר שבכל זאת, מפתח החיים בידי אלוקים בלבד.

"המשאבים שלנו ינוצלו מעתה על מנת לשפר ולהאריך את תוחלת החיים הממוצעת הקיימת ולא להאריך אותה מעבר לכך". סוכם בכתב העת.
תוחלת חיים קשיש גיל מקסימום מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד