י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הותר לפרסום: סוכל פיגוע חיזבאללה בצפון

ערבים המתגוררים בגבול לבנון נעצרו והואשמו בתכנון פיגועים בשליחות חיזבאללה; הברחת המטענים התבצעה במייל מוצפן ובנתיבי הברחת סמים

פעילי חיזבאללה. צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90
פעילי חיזבאללה. צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90

הותר לפרסום כי ערבים תושבי גבול לבנון קיבלו מחיזבאללה מטעני חבלה והתכוונו לבצע פיגוע נגד אוטובוס חיילים - חקלאי אזרחי איתר את המטענים בכביש 90. השב"כ, המשטרה וצה"ל, עצרו שבעה חשודים תושבי כפר עג'ר בחשד למעורבות בהברחת מטעני החבלה אשר נמצאו דרומית למטולה בשלהי יולי 2016.

מחקירת העצורים וכן מאיסוף מידע אודות הפעילות התקבלה תמונה לפיה מספר פעילים תושבי הכפר עג'ר, ובראשם דיאב סעד ג'מיל קהמוז, עמדו בקשר עם גורמי חיזבאללה ועל פי בקשתם מימשו הברחות לתוך ישראל מעבר לגדר הגבול עם לבנון, וכן פעילויות נוספות של איסוף מודיעין בעומק ישראל.


רפ"ק אלי פוקס ראש מחלק מיעוטים בימ"ר צפון

בתחילת ספטמבר 2016 נעצר דיאב קהמוז. בחקירתו עלה כי במהלך שנת 2016 עמד בקשר עם אביו, סעד קהמוז, סוחר סמים במוצאו מהכפר עג'ר אשר ברח ללבנון באוקטובר 2006 ומוכר כמי שמסייע לפעילות החזבאללה. מרכזיותו של סעד בפרשייה זו הינה בהיותו מתווך בין גורמי חיזבאללה למשפחתו בעג'ר בראשם דיאב, הנחקר המרכזי.

סעד חיבר את בנו דיאב לגורמי חזבאללה. התקשורת בין השניים בוצעה בין השאר באמצעות דואר אלקטרוני מוצפן. בחודש מאי 2016 קיבל דיאב שני מטעני חבלה מחזבאללה בהברחת גדר, אותם הטמין במטע דרומית למטולה. כאמור, ב-30/7/16 מטענים אלו אותרו בשטח.

דיאב התבקש על ידי חיזבאללה לבצע פיגוע באתר בחיפה אותו יבחר. דיאב בחן אפשרות לבצע פיגוע במפעל בנשר, שיתף את אחיו יוסף וג'מיל, ואף תכנן להסתייע בו למימוש הפיגוע. בפועל, הסכים דיאב לבצע את הפיגוע אך העביר לחיזבאללה נקודה חלופית למימוש - תחנת הסעה בצומת הכניסה לכפר טורעאן שבה לדבריו נוהגים בימי ראשון להתאסף חיילים רבים. דיאב אסף מידע אודות תחנת ההסעה והעביר את המידע לחיזבאללה.

דיאב היה אמור באוגוסט 2016 לממש הברחה נוספת של מטענים מול מפעיליו בחיזבאללה. בחקירה מסר מידע על מעורבות אנשים נוספים בפעילותו, בהם שני אחיו - יוסף סעד ג'מיל קהמוז וג'מיל סעד ג'מיל קהמוז.

במהלך ספטמבר 2016 נעצרו שישה תושבי הכפר עג'ר נוספים (בהם שני אחיו של דיאב) אשר עלו כמעורבים בפעילותו של דיאב מול ארגון חזבאללה:

עאדל אחמד חסן עוינאת: מחקירתו עלה כי היה מודע לקשריו של דיאב קהמוז לחיזבאללה וקיבל הצעה מדיאב לסייע לו בקשר מול חיזבאללה וכן בפעילות הברחת סמים משותפת עם דיאב קהמוז ונוספים. עוד עלה בחקירה כי בשנת 2007 העביר משקפת ראיית לילה לגורמי חזבאללה בהברחת גדר.

מוחסן מחמד גמיל קהמוז, שימש כסייען של דיאב קהמוז, בין היתר רכש עבורו מחשב מבצעי לקשר מול חיזבאללה וסייע לו בהעברת מסרים לחזבאללה באמצעות שליחת מיילים מוצפנים. מוחסן סייע לדיאב קהמוז לחפש את התיק עם המטענים שהוטמן במטע הסמוך למטולה בשתי הזדמנויות ביולי 2016. עוד עלה כי היה מעורב בפעילות סחר בסמים יחד עם דיאב קהמוז ונוספים.

ממדוח כרים מוניף אברהים: מהחקירה עולה כי סייע לדיאב קהמוז במספר מועדים להעביר מסרים לחיזבאללה באמצעות שליחת מיילים מוצפנים. כך גם היה מעורב בפעילות סחר בסמים יחד עם דיאב קהמוז ונוספים.

יוסף סעד ג'מיל קהמוז: מהחקירה עלתה מודעות מלאה לקשר של אחיו דיאב עם חיזבאללה וסיוע לדיאב בפעילות שביצע עבור חיזבאללה - בין היתר נסע איתו באחד המועדים לאיסוף מל"מ (מודיעין לפני משימה) על תחנת ההסעה בכניסה לטורעאן, וכן נסע עם דיאב אל מחוץ לכפר לטובת העברה וקבלה של קבצים מוצפנים מחזבאללה, וסייע לדיאב בקבלת המטענים מחיזבאללה. לאחר מעצרו של דיאב שרף יוסף את שני המחשבים ששימשו את דיאב לטובת הקשר מול חיזבאללה.

ג'מיל סעד ג'מיל קהמוז, היה סייען המרכזי של אחיו דיאב בפעילותו מול חיזבאללה תוך מודעות מלאה לקשר ולמשימות שקיבל אחיו מהארגון. בחקירתו מסר כי סייע לדיאב מספר פעמים בהעברת מידע לחיזבאללה, בין היתר העברת התמונות והסרטים שצולמו בצומת טורעאן. עוד עלה כי שימש כנהג שהוביל את דיאב לנקודת ההברחה במספר מועדים שונים, בין היתר במועד קליטת המטענים (מאי 2016) וכן השמיד יחד עם אחיו יוסף, את שני המחשבים ששימשו את דיאב קהמוז לצורך ניהול הקשר מול חיזבאללה מחשש שאלו יתפסו ע"י כוחות הביטחון.

היום הוגשו ע"י פרקליטות מחוז צפון כתבי אישום חמורים נגד המעורבים בפרשייה.
פיגוע חיזבאללה מטען לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד