כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רוב מאמינים: 70 ח"כים מאמינים באלוקים, רק תשעה כופרים

סקר מרתק של 'הארץ': מלבד המפלגות החרדיות והדתיות, אחוז נאה של מאמינים גם בישראל ביתנו, כולנו ובליכוד • המחנה הציוני ויש עתיד חצויות, ברשימה הערבית חמישה מאמינים ואילו במר"צ היחיד שמאמין הוא ערבי

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רק 70 מתוך 120 מהחברים בכנסת ישראל הצהירו שהם מאמינים בקיומו של אלוקים, כך עולה ממשאל שערך 'הארץ'. על פי הממצאים: תשעה מחברי הכנסת הצהירו שהם לא מאמינים, 39 נוספים סירבו להשיב או התחמקו מתשובה, ושניים השיבו תשובות לא ברורות. מנגד, במשאל דומה שערך 'הארץ' ב–1996 91 חברי כנסת השיבו בחיוב, 9 בשלילה, ו–20 נוספים סירבו להשיב לשאלה, האם הם מאמינים באלוקים.

הליכוד:
מאמינים: יולי יואל אדלשטיין, אמיר אוחנה, זאב אלקין, דוד אמסלם, גלעד ארדן, נאוה בוקר, דוד ביטן, ענת ברקו, יהודה יהושע גליק, שרן השכל, מכלוף מיקי זוהר, ציפי חוטובלי, אורן אסף חזן, ז`קי לוי, ירון מזוז, אברהם נגוסה, נורית קורן, מירי רגב ויובל שטייניץ.

מאופיר אקוניס, צחי הנגבי, ישראל כץ ואבי דיכטר לא התקבלה תשובה, גם זאב בנימין בגין, יריב לוין ויואב קיש סירבו להגיב. גילה גמליאל מסרה כי היא "שומרת שבת ומקיימת בבית שיעור תורה מדי שבוע", חיים כץ הודיע כי "אנחנו לא משתתפים בסקרים", אנשיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו כי "ראש הממשלה בפגישות מדיניות בארצות הברית, אין לו זמן לדברים קלילים יותר כרגע" ואילו איוב קרא הצהיר "מאמין, אך אינני מאמין בדתות".

המחנה הציוני:
מאמינים: זוהיר בהלול, יחיאל חיליק בר, יצחק הרצוג, יואל חסון, מנואל טרכטנברג, אראל מרגלית, קסניה סבטלובה, סתיו שפיר, איילת נחמיאס ורבין ועמיר פרץ. הגדיל להצהיר נחמן שי שמסר כי הוא "הולך מדי שבת בבוקר לבית הכנסת, אני קורא בדבקות את כל ביטאוני השבת".

סירבו להגיב: מיכל בירן, איל בן-ראובן, עמר בר-לב, איתן ברושי, ציפי לבני ומרב מיכאלי. איתן כבל לא ענה אף הוא וכך גם רויטל סויד ואיציק שמולי.

בכופרים: יוסי יונה סיפק הצהרה - "אני לא מאמין בשכר ועונש ולא בחיים שלאחר המוות". שלי יחימוביץ` ומיקי רוזנטל לא מאמינים ואילו יעל כהן פארן הודיעה ש"האמונה שלי מורכבת"

מאמיני הרשימה המשותפת (חד”ש, רע”מ, בל”ד, תע”ל): טלב אבו עראר, מסעוד גנאים, אחמד טיבי, אוסאמה סעדי ואיימן עודה. מיוסף ג`בארין וחנין זועבי לא התקבלה תשובה, ואילו באסל גטאס, עבד אלחכים חאג` יחיא ועאידה תומא סלימאן סירבו להגיב. תשובות נוספות: עבדאללה אבו מערוף - "אני בעד הפרדת הדת מהמדינה". ג`מאל זחאלקה - "אין תשובה, לא שואלים שאלות כאלו" ודב חנין – "מאמין בבני אדם".

מאמיני יש עתיד הם מאיר כהן ועליזה לביא. רוב הח"כים סירבו להגיב (קארין אלהרר, מיקי לוי, יאיר לפיד, יעקב פרי, אלעזר שטרן ועפר שלח), מיעל גרמן לא התקבלה תשובה, חיים ילין הגיב "לא, לא, לא, סליחה, אני לא מתראיין על הדברים האלו" ואילו יואל רזבוזוב הודיע שהוא לא מאמין.

מאמיני כולנו בראשות משה כחלון: מיכאל אורן, מירב בן-ארי, יואב גלנט, אלי כהן, רחל עזריה, רועי פולקמן ויפעת שאשא ביטון. אלי אלאלוף וטלי פלוסקוב סירבו להגיב, ואילו אכרם חסון מסר: "מאמין בדטרמיניזם — לפי הדת הדרוזית.

בבית היהודי כולם מסרו שהם מאמינים, למעט אורי אריאל שלא שלח תשובה, תוצאה דומה גם בש"ס כמובן, כמו גם ביהדות התורה, שם יעקב אשר לא שלח תשובה ואילו ישראל אייכלר סירב להגיב.

בישראל ביתנו יש ארבעה מאמינים - רוברט אילטוב, אורלי לוי-אבקסיס, סופה לנדבר וחמד עמאר. ושניים נוספים שסירבו להגיב - יוליה מלינובסקי ועודד פורר.

לעומת זאת מרצ מסתמנת כמפלגת הכפירה עם שלושה כופרים רשמיים - זהבה גלאון, תמר זנדברג ומיכל רוזין, כאשר אילן גילאון מסר: "אני מאמין במה שכתב טשרניחובסקי" והמאמין היחיד הוא הלא יהודי במפלגה עיסאוי פריג` ש"מאמין בכוח עליון".
מאמינים אלוקים חברי כנסת משאל הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד