כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נחשף: כך יעקפו המשכירים את חוק "מס דירה שלישית" של כחלון

על רקע המחלוקת בנוגע לחוק "מס על דירה שלישית" אותו מקדם שר האוצר משה כחלון, נראה שמשכירי הדירות מצאו את הדרך לממן לעצמם את העלות - לגלגל אותה על השוכרים. כך עולה מחוזה שכירות שנחשף כעת ב"בחדרי חרדים" • כל הפרטים

שר האוצר משה כחלון. משכירי הדירות עוקפים אותו (יונתן זינדל, פלאש 90)
שר האוצר משה כחלון. משכירי הדירות עוקפים אותו (יונתן זינדל, פלאש 90)



בזמן שרפורמת המיסוי על דירה שלישית ומעלה של שר האוצר משה כחלון נמצאת במרכזו של ויכוח פוליטי, אזרחי ישראל מצאו כבר את הדרכים שלא להינזק ממנה, וכבר מגבים את עצמם במידה והרפורמה תצא לדרך.

ממידע שהגיע ל"בחדרי חרדים" עולה כי בעקבות החשש ממס על דירה שלישית, משכירי דירות רבים הוסיפו בימים האחרונים סעיף בחוזה מול השוכרים, בו הם מציינים כי במידה והם יאלצו לשלם מס על דירתם הרי שהשוכר יאלץ להוסיף על דמי השכירות.

בסעיף החדש נכתב: "במידה ויחול החוק המחייב מס על דירה שלישית, ישלם השוכר תוספת מחצית המס, עד לתקרה של 900 שקל מדי חודש. עם תחולת המס, יעביר השוכר צ'קים על סך (מחצית המס עד 900 שקל) 900 שקל עד לסיום תקופת החוזה".

עוד נכתב כי "במידה וחוק זה אכן יחול, יוכל השוכר להודיע בהתראה של חודש מראש על רצונו להפסיק החוזה ועבור חודש זה לא ישלם התוספת".






כזכור, הרפורמה שכחלון טוען כי תוריד את מחירי הדירות - זכתה להתנגדות קשה מבית ומחוץ, כשבראש המתנגדים עומד יו"ר ועדת הכספים משה גפני שהצהיר כי הוא יתנגד לרפורמה במתכונתה הנוכחית.

כאמור, על פי המציאות בשטח, כפי שעולה מהחוזה שנחשף ב"בחדרי חרדים" - החשש הוא כי בעקבות הרפורמה המחירים רק יעלו, ומי שיישא בעלויות הנוספות הם רוכשי ושוכרי הדירות וכפי שעולה מנוסח החוזה, משכירי הדירות מגלגלים חלק מהעלות על השוכרים.
חוק מס דירה שלישית שוכרים חוזה שכירות משה כחלון שר האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד