כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

בנק לאומי יחלק דיבידנד של חצי מיליארד שקל

ישלים חלוקת דיבידנד של מיליארד שקל ב-2010, זאת לאחר שרשם מתחילת השנה הכנסות שיא של 1.86 מליארד שקל • הבנק מוביל במשק מבחינת הכנסות וביחס הלימות ההון

בנק לאומי יחלק דיבידנד של חצי מיליארד שקל

בנק לאומי הוא הבנק המרויח ביותר בישראל. כך עולה גם הפעם מהדו"ח שפרסם הבנק היום (ג). לאומי רושם רווח של 603 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה - יותר מכל מתחריו, וזינוק של 12.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

סך הכל השלים הבנק רווח של 1.86 מליארד שקל מתחילת השנה - 16% יותר מ-2009. מתוך רווחים אלו 259 מיליון שקל מגיעים מהאחזקות של הבנק בחברה לישראל ובחברות נוספות.

לאור הנתונים הודיע הבנק, כי יחלק לבעלי המניות דיבידנד נוסף של 500 מליון שקלים השנה, מלבד הדיבידנד הראשון בסכום זה שחולק כבר, כך שמליארד שקלים יגיעו לבעלי המניות.

בנתון נוסף 'מנצח' לאומי את מתחריו, והוא יחס הלימות ההון, היינו היחס בין ההון העצמי לבין האשראי שהבנק מעמיד, גם כאן לאומי מתייצב בראש עם 8.52%.

902 מליון שקל מושקעים על ידי הבנק במדינות האירופאיות הבעייתיות, רובם בספרד. עם זאת לדברי הבנק רוב החובות 'בטוחים' ולא נתונים בסיכון מחמת המצב. רק 4 מיליון שקל מתוכם מוגדרים כבעייתים על ידי הבנק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד