י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ישי לוקח קרדיט: אחראי לביטול מתווה הכותל

בתגובה לדברים של מנכ"ל התנועה הרפורמית ב"בחדרי" בנוגע לביטול מתווה הכותל, יו"ר "יחד" אלי ישי לוקח קרדיט על המהלך: "תחושת סיפוק מילאה אותי למקרא ה"האשמה" החמורה. מודה כי לא יכולתי להחריש אל מול שתיקת הח"כים הדתיים והחרדים"

אלי ישי (יונתן זינדל, פלאש 90)
אלי ישי (יונתן זינדל, פלאש 90)

בתגובה לדברים של מנכ"ל התנועה הרפורמית אמש (חמישי) ב"בחדרי חרדים" בנוגע לביטול מתווה הכותל, יו"ר "יחד" אלי ישי לוקח קרדיט על המהלך.

ישי כתב בדף הפייסבוק שלו: "תחושת סיפוק מילאה אותי הבוקר למקרא ה"האשמה" החמורה של מנכ"ל התנועה הרפורמית לפיה, תנועת "יחד" ברשימת האחראים לביטול מתווה הכותל הרפורמי.

"אכן, אני מודה כי לא יכולתי להחריש אל מול שתיקת הח"כים הדתיים והחרדים, והבעתי את מחאתי בפומבי. זכיתי לקבל גיבוי מלא לכך מרבותינו הגדולים, ראש הישיבה מרן הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א, ומרא דאתרא של ירושלים ת"ו, הראש"ל הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א".

ישי הוסיף, "כפי שמעיד גלעד קריב מנכ"ל התנועה הרפורמית היתה הסכמה שבשתיקה למתווה על ידי הסיעות החרדיות, והלחץ של תנועת "יחד" עשה את שלו, עד שחברי הכנסת הבינו שההתחמקות שלהם איננה במקומה. אני יודע היטב מה היתה עמדתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ביחס לרפורמים והסכנה בעשיית מחוות ופשרות עמם.

""יחד" נועדה לבטא את עמדת הציבור שקדשי ישראל וארץ ישראל חשובים לו, שהגינות ויושרה הם ערכיו ועל כן היא לא תחריש. לא מול פגיעה בתורת ישראל, לא מול נסיונות לוויתורים הקשורים בארץ ישראל (כמו ההקפאה המתרחשת דה-פקטו בשטחי יו"ש בימים אלו) ולא מול עוולות חברתיות".

לסיום קרא ישי לחברי הכנסת להמשיך להילחם ברפורמים: "אני קורא לחברי הכנסת, כפי שפעלתם לביטול רפורמת הגיור, עימדו כחומה בצורה, ומנעו דריסת רגל של הרפורמים עוקרי הדת בשטח שריד בית מקדשנו - הכותל המערבי. הציבור אותו אתם מייצגים מצפה מכם לכך".

כזכור, אמש דווח ב"בחדרי חרדים" כי התנועה הרפורמית תגיש עתירה מתוקנת לבג"צ, בדרישה ליישם את מתווה הכותל שאושר בתחילת השנה על ידי הממשלה, או לחילופין לאפשר להם לקיים טקסים ותפילות ברחבת הכותל הנוכחית.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אמר גלעד קריב, מנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת בישראל, כי למרות ההסכמה שבשתיקה, המפלגות החרדיות הטילו וטו על יישום המתווה, זאת בעקבות לחץ שהופעל עליהם על ידי 'הפלג הירושלמי' ואנשי 'יחד'.
אלי ישי מתווה הכותל גלעד קריב רפורמים הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד