י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הממשלה תצביע על הצעתו של השר אורי אריאל

לאחר שפעילות החטיבה להתיישבות הוקפאה בשנתיים האחרונות, צפויה הממשלה להחליט ביום ראשון הקרוב על חידוש פעילות החטיבה במתכונת מלאה

.
.



אחרי עבודה של חודשים תדון הממשלה בישיבתה ביום א' הקרוב על חידוש פעילות החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית.

החטיבה להתיישבות היא יחידה הפועלת בתוך ההסתדרות הציונית העולמית ומשמשת כזרוע המבצעת של הממשלה בהקמת וביסוס ההתנחלויות הכפריות ביהודה שומרון וחבל עזה, סיני והגולן, ומאז שנת 2004 גם בנגב והגליל. החטיבה פועלת במימון מלא של ממשלות ישראל.

לפני כשנתיים, בעקבות חשד לאי סדרים חריפים בהתנהלות החטיבה, הונפקה חוות דעתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר האוסרת על הממשלה להמשיך ולתקצב את החטיבה, וכך נמנעו המשרדים הממשלתיים מלתקצב את החטיבה עד שלמעשה פעילותה הוקפאה.

את התיאום וניסוח ההחלטה ריכזו אנשי משרד החקלאות בראשות השר אורי אריאל ובתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונציגים ממשרדי ממשלה נוספים. לפי ההחלטה, הממשלה מסדירה את פעילות החטיבה להתיישבות ומאפשרת לה לפעול במתכונת מלאה בכל רחבי הארץ, כולל ביהודה ושומרון.

"החלטת הממשלה המוצעת" כך נכתב בדברי ההסבר, "משמעה ביטול למעשה של המגבלה הטריטוריאלית על פעילות החטיבה רק בתחומי מועצות אזוריות והרחבתה לכלל המרחב הכפרי".

כזכור, החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית העולמית הוקמה בשנת 1971 כגוף ביצוע שתכליתו לפעול לפיתוח ההתיישבות. להסתדרות הציונית מעמד מיוחד המעוגן בחוק מעמדן של ההסתדרות הציונית העולמית ושל הסוכנות היהודית לארץ ישראל, התשי"ג-1952.

שר החקלאות אורי אריאל: "בשנים האחרונות היו ניסיונות שונים של גורמים משפטיים לסגור את החטיבה להתיישבות שפועלת לפתח את ישובי הפריפריה בכל חלקי הארץ. בעקבות חוות דעתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה - דינה זילבר, הממשלה לא יכלה לפעול באמצעות החטיבה להתיישבות בכל חלקי הארץ. הן ביהודה ושומרון והן בעוטף עזה ובגבול הצפון.

כמענה לכך פעלנו בתקופה האחרונה להשיב את החטיבה להתיישבות לתפקוד מלא עם גיבוי ממשלתי כך שההתיישבות בכל הארץ כולל ביהודה ושומרון תוכל להמשיך להתחדש ולהתפתח. אני מאמין ומקווה שאחרי שהחטיבה להתיישבות תחזור לפעילות מלאה יוכלו המועצות והתושבים לקבל מענה לצרכים האדירים שקיימים בשטח. בהקמת מבנים ותשתיות והן בחיזוק הקהילה והחברה בישובים. לשם כך נבחרנו ולשם כך הוקמה החטיבה לפני עשרות שנים."
השר אורי אריאל החטיבה להתיישבות התנחלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד