כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יתד והמבשר אחרי בחדרי: כך נמנע הקיצוץ לעולם התורה

אז למי מגיע הקרדיט? יתד נאמן והמבשר מדווחים בהרחבה על הקיצוץ שנמנע, שנחשף ב'בחדרי חרדים'; אמש שיבח דרעי את סגן השר איציק כהן על כך

הקיצוץ נמנע. פוניבז, צילום: שוקי לרר
הקיצוץ נמנע. פוניבז, צילום: שוקי לרר

היומנים החרדים 'יתד נאמן' ו'המבשר' פרסמו הבוקר (שישי) את הדיווח המלא, כפי שנחשף אמש ב"בחדרי חרדים", על דחיית הקיצוץ בתקציב הישיבות והכוללים, בעקבות התערבותם של סגן שר החינוך מאיר פרוש ויו"ר ועדת הכספים משה גפני.

כזכור, בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים", פרסם אמש שר הפנים אריה דרעי הודעה חריגה שבה הוא משבח את פעילותו של סגן שר האוצר ממפלגתו איציק כהן. לדברי דרעי, כהן הוא זה שמנע את הקיצוץ, לאחר ש"במהלך היום כינס סגן השר הרב כהן בלשכתו את בכירי אגף התקציבים והאוצר, ובתיאום עם לשכת שר החינוך נפתלי בנט והאגף למוסדות תורניים במשרד החינוך, הורה על הקפאת הקיצוץ לישיבות".

כאמור, הבוקר הדיווח המלא הובא אף ב'יתד' וב'המבשר': "לאחר דיונים מול ראשי אגף התקציבים באוצר, סגן שר החינוך הרב פרוש ויו"ר ועדת הכספים הרב גפני הצליחו למנוע קיצוץ בתקציב הישיבות והכוללים בעיצומה של תקופת החגים בה ההוצאות הכלכליות גדולות.

"פעילות זו התבקשה בעקבות הודעת האגף למוסדות תורניים בראשותו של מר עמוס צייאדה לפיה ערך הנקודה לתלמיד בישיבה ולאברך בכולל יורד בעשרות שקלים מהערך המקורי שנקבע בהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד ויעמוד על 410 שקל לבחור ישיבה וסכום המלגה לאברך יעמוד על 738 שקל, כאשר עד עתה ערך הנקודה לבחור ישיבה עמד על 464 שקל וסכום המלגה לאברך עמד על 835 שקל", נכתב עוד.

כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" הקיצוץ שנמנע בא כתוצאה ישירה מהקיצוץ הרוחבי שאושר על ידי הממשלה ועל ידי השרים החרדים, אריה דרעי ויעקב ליצמן, לפני כחודשיים, הפרטים הובאו גם ביומונים החרדים הבוקר: "בשיחה שקיים סגן השר הרב פרוש, עם מר עמוס צייאדה, באשר למקור הקיצוץ, התברר כי בניגוד לשמועות שרווחו כי הקיצוץ נובע מהריבוי הטבעי המבורך של תלמידי הישיבות והכוללים, מקור ההפחתה בתקציב הישיבות בקיצוץ הרוחבי שמתוכנן להתבצע בכל משרדי הממשלה, דבר שהוביל גם לקיצוץ בתקציב האגף על סך עשרים מיליון שקלים.

"סגן השר דיווח על כך מיד ליו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, שלמרות שהיה באמצע ישיבה הפסיק את הדיון בוועדה שבראשותו והזעיק מיד את ראשי אגף התקציבים באוצר לדיון דחוף בעניין. במהלך הדיון קבל הרב גפני, על העובדה שבאגף למוסדות תורניים מיהרו לקצץ בתקציבי הישיבות למרות שהקיצוץ לא עבר את אישור ועדת הכספים.

"כעבור שעה קלה נמסר לסגן שר החינוך הרב פרוש, ע"י מר עמוס צייאדה, כי אגף למוסדות תורניים קיבל הנחיה מאגף התקציבים באוצר שלא לקצץ בתקציבי הישיבות והכוללים וערך הנקודה יעמוד כפי שהיה עד עתה", נכתב בסיום.
עולם התורה קיצוץ תקציב איציק כהן המבשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד