ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בעקבות התערבות בג"צ: פורסמו ההוראות למקווה

אחרי מאבקים שלא נשאו פרי, פרסה הרבנות הראשית לישראל את ההוראות החדשות למקווה - שעומדות בניגוד לרוח ההלכה

מקווה טהרה, צילום ארכיון
מקווה טהרה, צילום ארכיון

לאחר מאבק בבג"ץ, המשרד לשירותי דת, פרסם חוזר מנכ"ל שבו הובאו כללים חדשים שמתירים לראשונה טבילת נשים במקווה, גם ללא ליווי בלנית, בניגוד גמור להוראת הרבנות הראשית לישראל ולרבנים הראשיים.

כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים" חוזר המנכ"ל פורסם עוד לפני ראש השנה, ובו נכתב כי "במידה וטובלת מבקשת לטבול ללא נוכחות של בלנית או חברה כלל, אין למנוע זאת ממנה, תוך הבהרה, ברגישות המתחייבת, כי האחריות לכשרות הטבילה מוטלת על הטובלת עצמה. אין לבלנית להפציר בטובלת מעבר לאמור".

למרות זאת, מדגיש המנכ"ל עודד פלוס כי "על פי פסיקת הרבנות הראשית לישראל טבילת אישה מחייבת נוכחות של בלנית. בהתאם לכך, על פי ההלכה הנהוגה והמקובלת, וכפי שנפסק בשולחן ערוך, טבילת אישה מחייבת נוכחות של אישה אחרת על גבה, ולטבילה ללא נוכחות בלנית עשויות להיות השלכות של ממש על כשרות הטבילה".

עוד נכתב בחוזר המנכ"ל כי "יש לתלות הנחיה זו בכניסה למקווה, וכן שילוט בדבר עמדת הרבנות הראשית בעניין טבילה ללא בלנית, על פי הנוסח הבא: "על פי פסיקת הרבנות הראשית לישראל טבילת אישה מחייבת נוכחות של בלנית. יש לכבד את פרטיות הטובלות, האחריות על כשרות הטבילה מוטלת על הטובלות עצמן".

כזכור, כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", לאחר דיונים בבג"ץ, התקבלה הפשרה, זאת לאחר שברבנות הראשית הבינו כי בג"ץ עומד לכפות את העניין על המשרד לשירותי דת, והוא צפוי לאסור כליל הצבת בלניות במקווה, דבר שיכשיל נשים רבות שלא בקיאות בהלכה.





מקווה בגץ הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד