א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בנט עורר סערה: למסור נפש על יהודה ושומרון

יו"ר 'הבית היהודי' חולל סערה כאשר גילה את תפיסת עולמו במהלך כנס בירושלים; ח"כים משמאל תקפו אותו באופן חריף

נפתלי בנט, הדס פרוש פלאש90
נפתלי בנט, הדס פרוש פלאש90

דברים שאמר שר החינוך נפתלי בנט אמש (חמישי) עוררו סערה בצד השמאלי של המפה הפוליטית - שר החינוך נשא דברים בכנס בירושלים, שם הוא אמר כי "צריכים למסור את הנפש בשביל שיהודה ושומרון יהיו חלק מארץ ישראל".

בנט התייחס לפינוי עמונה ואמר כי "בנושא ארץ ישראל אנחנו צריכים לעבור מבלימה להכרעה, אנחנו צריכים לסמן את החלום והחלום הוא שיהודה ושומרון יהיו חלק מארץ ישראל הריבונית. אנחנו צריכים לפעול היום, ואנחנו צריכים למסור את הנפש. אנחנו לא יכולים להמשיך לסמן את ארץ ישראל כיעד טקטי, ומדינה פלסטינית היא היעד האסטרטגי".

בנט הוסיף כי "אני לא יכול שלא להתייחס לעננה שמרחפת על אלפי בתים ביהודה ושומרון, אני כאן מודיע, אנחנו לוקחים אחריות. לא עוד פתרונות טקטיים אלא הסדרה אסטרטגית. בזכות אנשי עמונה נוביל פתרון אסטרטגי לכלל ההתיישבות".

רבים מחברי הכנסת תקפו את דבריו של בנט. ח"כ שלי יחימוביץ תקפה את שר החינוך ואמרה כי "חזונו של בנט על מסירת הנפש למען סיפוח השטחים, הוא חזון בלהות של חיסול הציונות, קיצה של המדינה היהודית דמוקרטית, ורוב פלשתיני במדינת ישראל", לדבריה, "אני מקווה שדברים אלה, יחד עם המשנה הקיצונית והמסוכנת שפרשה השרה שקד במאמרה האחרון, מהווים תמרור אזהרה חד למי שמבקשים לזחול לממשלת נתניהו בעבור חופן כיסאות".

ח"כ ציפי לבני אמרה כי "החלום של בנט והמיעוט שהוא מייצג - הוא הסיוט של כל עם ישראל. מדינה עם רוב ערבי, עם סכסוך מתמשך ואלים. בסיוט הזה אנחנו חייבים להיאבק. כל המסכות הוסרו סופית".

ח"כ חיליק בר אמר כי "גם אם איו"ש שייכת היסטורית לעם היהודי, והיא שייכת, הרי שחלומו של בנט הוא לא החלום שלנו, אלא הסיוט המר ביותר. זה אולי חלומו של מי שחפץ במדינה דו לאומית, שמשמעה קץ החזון הציוני, אובדן הרוב היהודי ושינוי צביונה ואופיה של ישראל. האם בנט מציע לאזרח את מיליוני הפלסטינים החיים בגדה? אם כן שיגיד זאת בקול ברור ולא יזרה חול לאזרחי ישראל בעיניים", הוסיף.

גם ח"כ קסניה סבטלובה הגיבה ואמרה כי "בנט, כשאתה מדבר על למסור את הנפש לסיפוח יהודה ושומרון, למה אתה מתכוון? למסור עוד נפשות של חיילים ואזרחים שימשיכו לשוב למשפחתם בארונות?, את נפשך שלך, ואת חייך הנוחים ברעננה לא תמסור, נכון?".

מנגד, סגן שר הביטחון אלי בן דהן הסביר הבוקר ברשת ב' כי "אנחנו פועלים ונפעל ככל יכולתנו להחיל את החוק הישראלי על יו"ש", לדבריו, "למסור את הנפש זה מושג מטאפורי, אף אחד לא הולך להרוג אף אחד".
בנט יהודה ושומרון הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד