י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כפרה עליו: אייכלר דאג לתרנגולות של ביתר

ויכוח פנימי במשרד החקלאות מנע מחסידי ביתר לקיים את מצוות הכפרות כפי שנהגו, עד שהשר אריאל נחלץ לסייע

כפרות. צילום ארכיון: פלאש 90
כפרות. צילום ארכיון: פלאש 90

משרד החקלאות יצא בימים האחרונים בקמפיין נגד שימוש בתרנגולות במנהג הכפרות בערב יום כיפור, "השנה עושים כפרות בכסף ועוזרים לנזקקים!" ביקשו במשרדו של השר אורי אריאל.

אולם מתברר כי דווקא אריאל, באופן עקיף, סייע למאות חסידי בויאן בביתר לקיים את המנהג הקדום בתרנגולות, וכך היה המעשה.

אמש (ה), פנה ח"כ ישראל אייכלר לשר החקלאות בבקשה שישחרר עופות שנאסרה הכנסתם לביתר. במכתבו לאריאל סיפר אייכלר: "קיבלתי פניה דחופה על מאות חסידי באיאן בביתר המחכים לעופות לכפרות. משאית עופות נעצרה בתחנת דלק בכניסה לעיר בהוראת יחידת הפיצו"ח של משרדך... יש לנהג את כל האישורים על מקור העופות ממושב בנגב. אנא בדוק מה לעשות, כדי לאפשר לחסידים לקיים מנהג אבותיהם מאות שנים".

ואכן, בתוך שעה ניתנה הוראה מלשכת השר, לאפשר להכניס את העופות לביתר, עבור קיום מנהג הכפרות.

ומה באמת הייתה העילה לעצירת המשאית עמוסת העופות? "הנהג לא נסע דרך כביש 60 ומחסום תרקומיה. הוא עשה זאת כדי שלא יטענו שהעופות מן השטחים, מנגד, הפקחים טענו שרק דרך תרקומיה אפשר להעביר בעלי חיים, כשהווטרינר טען שלא יאשר שום עוף שמגיע מן השטחים, להיכנס לישוב ישראלי", אמרו ל"בחדרי חרדים" גורמים המעורים במקרה.

בעקבות הסוף הטוב, הודה אייכלר לאריאל על התערבותו לשחרור העופות, אך מנגד התריע מפני אזהרת הווטרינרים שגם בשבוע הבא לא יאשרו שום עופות שיגיעו דרך השטחים, "זהו סיפור בלתי ייאמן. יש להסדיר את האבסורד באופן מיידי. אחרת רבבות תושבי ביתר ושאר יישובי יו"ש, לא יוכלו לקיים מנהג כפרות, בגלל הויכוח בין גורמי משרד החקלאות", כתב אייכלר בהמשך.

לדבריו, "אין כפרה לצער בעלי חיים יהודיים שמחכים שעות עם ילדים ואין עבורם כפרות".
כפרות תרנגולים ביתר באיאן אורי אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד