כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

משפחת דרעי מציגה: מתנה לאבא וטיסה לילד

עוד בלייבל'ה: סיקור נרחב מאומן - נציגי ש"ס, המוזיקאים והפוסק ששבר צום בשדה התעופה • פינה מיוחדת לחגיגת הדובר הבעלזאי • והפתרון היצירתי של תושבי אנטוורפן ודגי התשליך

משפחת דרעי מציגה: מתנה לאבא וטיסה לילד
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בעודו מפשפש במעשיו ובטוויטר, ומתלבט האם ראוי להגיש מהדורת רכילות בימים שבין כסה לעשור, התגלגלה לידיו של לייבל'ה תמונה שהכריעה את הכף – היישר מאומן המעטירה. מתברר שחסידות ברסלב התרחבה לאחרונה, כשלקברו של רבי נחמן מעפילים בין השאר רל"שו של הראשל"צ – דודו עמר, בנו של שר הפנים – יהודה דרעי והאיש שמתפעל את מוקד האס.אם.אסים הפופולארי – מוישי ביכלר. באווירת הימים מאחל לייבל'ה שיתקבלו תפילותיהם לרצון לפני אדון כל.



ומתברר שגם סלבריטאים אשכנזים נסחפים לטרנד, וכך קיבל לייבל'ה הוכחה מצולמת לנוכחותו של אורן אלימלך, מנכ"ל משרד הפרסום 'גל אורן', שלראשונה תועד סמוך לציון רבינו באומן.



עוד באומן: הצלם שמואל דריי שהגיע ללא מצלמה לראש השנה והחמיץ הזדמנות לגלריה מרתקת, שהה בציון ולא הסכים להיפרד. רגע לפני שיצא בדרכו לארץ, ביצע דריי סלפי מושלם על רקע הציון.



ובחוזרים מאומן, מצא לייבל'ה את המוזיקאי עדי רן, חסיד ברסלב נלהב שעל פי השמועה והסרטונים בווטסאפ סייע לחזק את הרבבות בשירים וניגונים חסידיים.



ועד שיחזור, בשל העיכובים הממושכים, תועד הפוסק הרב מאיר סירוטה כשהוא 'שובר' את צום גדליה בשדה התעופה בקייב. שליח לייבל'ה לאומן תיעד וגם הספיק לבקר בדיוטי פרי ולפנק את לייבל'ה בוודקה מקורית.



ומי שנשאר בארץ, הקומיקאי קובי אריאלי, זכה לסלפי מיוחד בערב ראש השנה יחד עם מענדל גרוזמן מ-NRG ומקור ראשון, שסיפר כי אריאלי אץ רץ בערב לחדר מניין חב"ד שהתארגן לראשונה השנה, "ניגש אל בית הכסא, לקיים חיתוכין חיתוכין בנייר טואלט שבראת בעולמך, להרחיק מספק ספיקא של חילול חגך".



ומי שבחר לחגוג את ראש השנה דווקא במטולה, הוא העיתונאי בני רבינוביץ' המספק תמיד כותרות מוצלחות בערוץ 20. השבוע תועד בני קודם אמירת הסליחות משוחח בלימוד עם האדמו"ר מבוטושאן, ולייבל'ה מציין שמדובר בריתחא דאורייתא שכמעט עיכבה את זמן הסליחות בבית המדרש ברחוב ישעיהו בבני ברק.



ואפרופו עיתונאים ואדמו"רים: השבוע בישר לעם ישראל עורך 'משפחה' יוסי אליטוב, מחסידי ושרופי הרבי בעל הייסורים מזלאטשוב זצ"ל, כי יש ממשיך חדש בשושלת - הרה"צ רבי יהודה פרנקל, שרבים מחסידי האדמו"ר רואים בו כממשיכו כפי שציווה הרבי זצ"ל. באורח פלא עם היוודע הבשורה החל הרבי החדש להיות מתועד ולייבל'ה אף פגש את הרבי בגפו עורך את הקניות לשבת, כמסורת מהרבי הקודם.



ואפרופו הכנות לשבת: בצהרי שישי התבשר לייבל'ה בקול תרועה רמה במכשיר הזימונית כי עיתונאי הפלילים החרדי אלי (לייזר) שלזינגר בעל הבלוטוס' ופאות ג'ינג'יות מתבדרות עבר טסט (שני) בשעה טובה ומוצלחת, לקול אכזבת נהגי המוניות וחברות האוטובוסים המגיעות לבתי המשפט בארץ. בקרוב אצל לייבל'ה.

פינת דובר בעלזא
בליל שישי האחרון, ערב שבת שובה, נחסם לתנועה אזור אולמות השמחות בבני ברק. הסיבה: באולמי קונטיננטל נחגגה שמחת הבר מצווה לבנו יחידו של דובר חסידות בעלזא הרב יהושע וינברגר, מגדולי עסקני החסידות ומי שמוכנה בז'רגון החסידי "שייעלה". כולם כולם הגיעו להשתתף בשמחה, החל מהרב הראשי, אדמו"רים, שרים, חברי כנסת, אישי ציבור וגם עיתונאים. גם מארה"ב הגיעה משלחת נכבדה בראשות אביו הרב ראובן חיים וינברגר, מראשי העסקנים בארה"ב, ואחיו הערשי ממנצחי מקהלת 'שירה' בניו יורק. לייבל'ה אכל ושתה ממיטב המאכלים והכבדים וגם איחל מזל טוב.

ובעוד לייבל'ה שקוע בשיחה על 'קרן מאירים' בתיווכו של איש הדיגיטל שמחה מרגליות, הגיע לאולם השר המחוסן משפעת יעקב ליצמן, שישב שעה ארוכה במקום. קצת אחריו נפגשו ראשי ועדות הכספים ופניות הציבור, גפני ואייכלר, בניצוחו של שייעל'ה הבלתי נלאה.



ובצאתו מהאולם, פגש לייבל'ה את המורשת האמיתית האחרונה של הנשיא התשיעי שמעון פרס, כלומר רב הכותל הגר"ש רבינוביץ', מקורבו ומינוי אישי של המנוח ז"ל, שטרח ובא רגע לפני עצרת הסליחות ההמונית שהתקיימה באותו ערב.

מן הגורן ומן היקב
והנה קצת מוח יהודי מהגולה: בעיר אנטוורפן שבבלגיה יש פארק עם אגם המכונה בפי אנ"ש צ'ולנט פארק על שם הנוהג החרדי לשוטט בו במהלך השבת. עד השנה, נהגו יהודי העיר לערוך 'תשליך' על דגי האגם, אלא שהשנה ייבשו הרשויות את האגם, ניקו אותו והשמידו את הדגים שלטענתם מזהמים את המים, כך שנותר אגם צלול להפליא אבל בלי 'תשליך' אחד לרפואה. לפני ראש השנה ישבו המאכערים המקומיים שבעה נקיים, עד שהצליחו לארגן משאיות מלאות דגים חיים, שהושלכו בערב יום הדין לאגם – ובא לתשליך גואל.

צילום: השבועון jood actuale


ומי שעוד מתכונן למצוות חודש החגים, הוא שר התורה, הפנים והפריפריה אריה דרעי, שנערך לחג הסוכות עם האתרוגים שהוא מקבל כמדי שנה בשנה מאיש החסד ורבה של מכבי תל אביב יענקל'ה גלויברמן.



ומצווה נוספת, ששיתף עם לייבל'ה ידידו הותיק ישי ויינר: "שמע נא חבר יקר. שעתיים לפני החג דופקים לי בדלת מונה עם אקורדיון ומוישל'ה ויינטרויב שבאו לשמח אותי ושרו במשך 20 דקות בערך. התרגשתי מאוד מאוד", וכמובן, יש גם וידאו.

פינת המזל טוב
באולמי מודיעין המחודשים נערכה בליל שישי שמחת הבר מצווה לבנו של הרב דוד מרגלי,‏ יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא ומי שעליו רשום חידוש האוהל על ציון הרבי ממאקאווא בהונגריה. לשמחה הגיעו אדמו"רים, רבנים ואישי ציבור רבים. מזל טוב.

ברכת מזל טוב לראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן לרגל שמחת הולדת נכדו, בת לבנו הנשוי לנכדת חבר מועצת גדולי התורה הגרב"מ אזרחי. שמחת הברית נחגגה בשישי בבוקר בישיבת עטרת ישראל ברוב עם הדרת מלך, כשהסב ראש העיר חבש שטריימל לרגל המאורע המרגש.



ועוד במודיעין עילית: באולמי שערי מלכות בברכפלד חגג בליל שישי האחרון חבר מועצת העיר אבינועם שיפמן את שמחת הבר מצווה לבנו ‏יקירו. מזל טוב.

ברכת מזל טוב לאמיתי שולמן, מנהל סיעת יהדות התורה בכנסת ומעורכי עיתון 'המודיע', לרגל אירוסי בנו דוידי מבחירי ישיבת מיר פרידמן. הברכה אחת גם לאח אליעזר עורך חדשות 'משפחה'.

ושמחה בעלזאית דגלאית השבוע - ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר בני ברק ומראשי תודעה ישראל משה פרידמן, לרגל הולדת הנכדה בת לבנו אהרן פרידמן, מהעסקנים הבולטים בעיר אשדוד.

ברכת מזל טוב גם לגברת אסתי פלד, עורכת המהדורה המרכזית בהגשת אבי מימרן ברדיו קול חי, לרגל היותה סבתא ואם בישראל עם הולדת הנכדה. לייבל'ה שולח מזל טוב.

גם החזן ‏דובל'ה הלר מבסס את מעמדו במועדון הסבים בהולדת נכדו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאיש ההגות איתמר טעפ לרגל שמחת הולדת בתו.

ושמחה השבוע במוזיקה החסידית: האיש והנשמה יוסי גיל חגג יום הולדת 40 וחגג עם חברים. לייבל'ה שולח ברכות.
לייבלה דרעי אומן ימי תשובה דודו עמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד