י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בנט: "לחנון את אלאור אזריה אם יורשע"

שר החינוך יוצא להגנת החייל שחיסל מחבל בחברון ועומד למשפט, וקורא להעניק לו חנינה אם יורשע

אזריה. צילום: פלאש 90
אזריה. צילום: פלאש 90

'הבית היהודי' ממשיכה לעקוף מימין: הערב (מוצ"ש) שולף שר החינוך נפתלי בנט אמירה שעשויה לעורר גל של ביקורת – בעיקר מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, אולי במטרה לסנדל ולעכב כל אופציה של ממשלת אחדות עם 'המחנה הציוני'.

בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" אמר הערב בנט כי יש להעניק חנינה לחייל היורה אלאור אזריה שמשפטו מתנהל בימים אלה.

"אמרתי מהיום הראשון שההתערבות של רה"מ ושר הביטחון דאז הייתה אומללה וחרצה את דינו מראש", תקף בנט, לדבריו, "אני עוקב אחרי המשפט והגעתי למסקנה הבאה - אזריה, אם יורשע, צריך לקבל חנינה מיידית ולא לשבת יום אחד בכלא. זה המסר שצריך לשלוח".

יו״ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן שיזם את מהלך החנינה לאלאור עזריה בתגובה לדברי נפתלי בנט הערב: ״אני שמח שבנט מצטרף לקריאתי לחון את אלאור עזריה אותה יזמתי עוד מתחילת הפרשה, אך בניגוד לדבריו אסור להמתין להרשעתו ואין להרשיע אותו כלל. בפרשת קו 300 חנן הנשיא את בכירי השב״כ עוד טרם משפט והכרעה כי ההנהגה הבינה את הנזק שמשפט והכרעת דין עשויים לייצר. אם אנחנו רוצים לדאוג לחיילינו ולשמש דוגמא לדור הצעיר שעתיד להתגייס צריך לחון אותו מייד".

ח"כ האלוף במיל' איל בן ראובן (מחנ"צ) הגיב בטוויטר: "שר החינוך ממשיך לנהל מלחמה פוליטית מכוערת במוסר הלחימה של חיילי צה"ל והליכי המשפט, כיאה למדינה שבה אנחנו רוצים לחיות".

ח׳כ אורן חזן (ליכוד) בירך על קריאתו הערב של שר החינוך נפתלי בנט להעניק חנינה מיידית לחייל אלאור אזריה. ״העובדה ששר בכיר בממשלה הצטרף לקריאתי מהיום הראשון לתמוך בחייל ומתחילת הדרך לחון את החייל אלאור אזריה היא אות כבוד לממשלת ישראל. כל המשפט הזה נולד בחטא. הליך מגוחך שהתגלגל בשל התבטאות אומללה של שר ביטחון שכשל בתפקידו ובפיו ולכן לא נמצא כיום בתפקידו.

"ערב יום כיפור הוא זמן ראוי מאין כמותו לשחרר את החייל. אני מצפה מיו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט לא להסתפק רק באמירה אלא לפעול יחד אתי ולא לשקוט עד שהחייל ישוב לביתו והפארסה הנוכחית תעבור מן העולם״, אמר ח׳כ חזן.

בימים האחרונים 'הבית היהודי' מעוררת גל של ביקורת שמאלנית נגדה, וזאת בעקבות מספר אמירות שנאמרו על ידי בנט ומספר 2 במפלגה, שרת המשפטים איילת שקד.

כזכור, ביום חמישי האחרון אמר בנט, בכנס בירושלים, כי "צריכים למסור את הנפש בשביל שיהודה ושומרון יהיו חלק מארץ ישראל". בעקבות אמירתו, השמאל הישראלי כולו יצאה עליו במתקפה והאשים אותו במשיחיות.

כמה ימים קודם לכן, הצליחה שקד לגרור את עצמה לסערה תקשורתית לאחר שהבהירה במאמר שפרסמה - כי ככל שמדינת ישראל תהיה יותר יהודית כך היא תהיה יותר דמוקרטית. הסערה שקדמה לה – באה בעקבות דברים שאמר בנט, לדבריו, לימודי יהדות חשובים יותר מלימודי מתמטיקה.
נפתלי בנט שר החינוך אלאור אזריה איילת שקד הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד