כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אחרי תל אביב: גם פתח תקווה אוסרת כפרות ברחוב העיר

הוראות חדשות של משרד החקלאות הביאו את העירייה להוציא נהלים קפדניים בקשר למנהג הכפרות על עופות - באישור רב העיר

מנהג כפרות, צילום: פלאש90
מנהג כפרות, צילום: פלאש90

לאחר ת"א, גם עיריית פ"ת פרסמה איסור לקיים את מנהג הכפרות על ידי עופות ושחיטתן במרחב הציבורי - זאת לאחר שמשרד החקלאות קבע כי לא יהיה ניתן להפעיל אתר שבו יתקיים מנהג כפרות בעופות או שחיטת עופות, ללא אישור מהמשרד ומהרשות המקומית.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אומר סגן ראש העיר אוריאל בוסו מש"ס - "יש שני מקומות שביקשו אישור וקיבלו. אני אישית חתמתי עליהם ושם יהיו כפרות, אחד בהדר גנים והשני במרכז העיר, בפיקוח וטרינרי". בוסו דווקא תומך באיסור השימוש בתרנגולות לכפרות - ללא אישור, וטוען כי זוהי גם עמדת הרב הראשי של העיר, הרב מיכה הלוי.

"בגלל שבשנים עברו מצאו במדרכות פגרים וכל מיני בעיות מאוד קשות, לכן השנה קיבלנו הוראה לחדול מזה במרחב הציבורי. אני חושב שגם גדולי ההלכה ובראשם מרן הגר"ע יוסף הזהירו מצער בעלי חיים גם במנהג בכפרות", אמר בוסו ל"בחדרי חרדים".

כזכור, גם עיריית תל אביב הודיעה כי כפי שהיה בשנה שעברה, יהיה אסור גם השנה לערוך שחיטת כפרות במרחב הציבורי בעיר, "עיריית תל-אביב-יפו מודיעה כי גם השנה לא תאפשר לקיים שחיטה או פגיעה אחרת בבעלי חיים לצורך קיום מנהג הכפרות במקומות פתוחים ובמרחב הציבורי".

עוד נמסר כי "כעיר מובילה בהגנה על זכויות בעלי חיים, רואה עצמה העירייה מחויבת למנוע פגיעה בהם ולדאוג לזכויותיהם, ומתוקף כך אף אסרה שימוש בבעלי חיים בקרקסים".

בראיון ל'בחדרי חרדים' אמר סגן ראש העיר נתן אלנתן כי "כפי שהיה בשנה שעברה, אסור לעמוד באמצע הרחוב ולשחוט, אבל בבית פרטי, בבית הכנסת או בחנות הקצב – אין שום בעיה מבחינת העירייה". אלנתן מוסיף כי "אין שום עניין הלכתי לשחוט באמצע הרחוב".

אלנתן תקף: "זה שבמאה שערים מוצאים את הלולים לרחוב ושוחטים זה לא מסורת אבותינו וזה לא כתוב בשום מקום הלכתי שצריך לעשות כך", הוא חזר והדגיש כי "במקום פרטי אין לעירייה סמכות לאכוף אלא רק במרחב הציבורי. אני חושב שבבני ברק אי אפשר בכלל לעבור ברחוב רבי עקיבא כי הסוחרים השתלטו על הכל, בתל אביב אין דברים כאלו".
כפרות אין כפרה כפרת עופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד