ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

פיגוע ירי רצחני בירושלים: שני הרוגים וחמישה פצועים

מסע ירי וטרור ברחובות ירושלים: מחבל פתח באש ורצח שוטר ואזרחית בפיגוע ירי מתגלגל מול המטה הארצי ובצומת קלרמון. המחבל חוסל בקרב יריות סמוך לשייח ג'ראח • צפו בתיעוד מהזירה

פיגוע ירי רצחני בירושלים: שני הרוגים וחמישה פצועים

פיגוע ירי בירושלים: מחבל פתח באש לעבר אזרחים סמוך לרכבת הקלה בגבעת התחמושת בירושלים, ופצע שבעה. לאחר מכן הוא המשיך בדרכו לתחנת שמעון הצדיק שם המשיך בירי - נורה ונהרג. שניים מהפצועים נפטרו בבית החולים, בהם שוטר.

שני הורים וחמישה פצועים בפיגוע ירי מתגלגל בירושלים: בשעות הבוקר המאוחרות (א') בשעה 10:10 לערך, מחבל נסע ברכבו מכיון צומת הגבעה הצרפתית הפסל הלבן המשיך בנסיעה במהירות לכיוון תחנת הרכבת הקלה מול המטה הארצי, שם פתח באש וירה לעבר אנשים שעמדו בתחנת הרכבת. אישה כבת 60 נפצעה אנושות ונפטרה בבית החולים.


צילום: מדברים תקשורת

המחבל לא עצר והמשיך בנסיעה במהירות לכיון צומת קלרמון גנו שם ירה לעבר אישה נוספת שהיתה בתוך רכבה וגם היא נפצעה - באורח בינוני. המחבל המשיך בנסיעה לכיון שייח גראח שם עצר את רכבו בצד הכביש, הבחין בצוות לוחמי יס"מ אופנועים שנסעו לכיוונו וירה לכיוונם.

שוטר יס"מ נפגע מהירי ונפצע אנושות ושוטר נוסף נפגע באורח קל. צוות לוחמי מג"ב שקיבל את הדיווח והיה בסמוך הבחין במחבל ברכבו עם נשקו וביצע ירי מדויק לעברו והרג אותו. בהמשך, השוטר כבן 30 נפטר בבית החולים הדסה הר הצופים.

לבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק בירושלים פונו שבעה נפגעים, מהם שוטר כבן 30 ואזרחית כבת 60 במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה - שם נקבע מותם. שלושה פצועים במצב בינוני בהם כבת 50 עם פצע ירי בפלג גופה העליון, בן 68 ירי בגפיים, בן 30 ירי בגפיים, 2 פצועות קל כבנות 23 ו-42 שהיו ברכב שנפגע מרכבו של המחבל. בנוסף פונו 3 נפגעי חרדה.

המחבל, בן 39 תושב סילוואן, בעל תעודת זהות כחולה, שהשתמש בנשק m16 - נורה ונהרג. מבירור פרטיו עולה כי בשנת 2015 הוגש נגדו כתב אישום על הסטה לטרור. בהמשך נעצר בשל הפרת הוראה חוקית והיום היה אמור להתייצב למאסר.

ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים הודיעה על קביעת מותם של שניים מפצועי הפיגוע.

יוסי עמר מתנדב איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה בגבעת התחמושת סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי באשה ללא הכרה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני. לא איתרנו נפגעי גוף נוספים והענקנו סיוע יחד עם מתנדבים מיחידת חוסן של איחוד הצלה למספר נפגעי חרדה".

פאראמדיק מד"א אהרון אדלר שהגיע באופנוע טיפול נמרץ של מד"א למקום סיפר: "כשהגעתי למקום האירוע ברחוב חיים בר לב הבחנתי באישה כבת 60 עם פצע ירי בפלג גופה העליון, היא הייתה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים, העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ שלנו שהייתה למקום והיא פונתה לבי"ח הדסה ה"צ כשמצבה אנוש. תוך כדי קיבלנו דיווח על פצועים נוספים ברחוב שמעון הצדיק, המשכתי לשם באופנוע טיפול נמרץ וכשהגעתי ראיתי 2 הפצועים כבני 30 שסבלו מפצעי ירי, אחד היה בהכרה מלאה ונפגע בגפיים והשני בפלג גופו העליון. לאחר טיפול מהיר בשטח פינינו את הפצועים לבתי החולים. במהלך הפינוי הפצוע טופל לעצירת דימומים, טיפול לכאב ונוזלים".

"חווינו בירושלים פיגוע ירי של מחבל רכוב. הוא פגע בכמה אנשים" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "אנחנו עדיין מבררים את הפרטים והכוחות פועלים בשטח. אני מבקש לשלוח איחולי הצלחה לפצועים - וגם לומר, כפי שזה נראה מהדוחות שאנחנו מקבלים שהיתה כאן פעולה מהירה ונחושה מאוד של שוטרי משטרת ישראל שדלקו אחרי המחבל וחיסלו אותו". בנושא אחר ביקש נתניהו "לעדכן את חברי הממשלה שבכוונתי להביא לכך שהקריה למחקר גרעיני דימונה תיקרא על שמו של שמעון פרס ז"ל. הוא פעל רבות להקמת המפעל החשוב הזה לביטחון ישראל לדורות - ואני חושב שזה ראוי ונכון לקרוא את הקריה על שמו".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בעקבות הפיגוע היום: "שוב אנו עדים לטרור האכזרי וחסר הרחמים שפוגע באזרחים תמימים ומנסה לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בנו. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. לא ניכנע ונמשיך לקיים את שגרת חיינו תוך מלחמה חסרת פשרות בטרור ובהסתה הפרועה. אני משבח את כוחות הביטחון שפעלו מיד, יצרו מגע ונטרלו את המחבל ומבקש לחזק אותם בעבודת הקודש שהם עושים במהלך כל השנה ובמיוחד כעת בתקופת החגים. אני מבקש מהציבור לגלות אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה כנגד טרור המפגעים הבודדים ולהמשיך בשגרת החיים במהלך חגי תשרי תוך ערנות מקסימלית ואחריות".

ח״כ ניסן סלומיסנקי יו״ר ועדת החוקה בעקבות פיגוע הירי בירושלים: כל עוד יחשבו הפלשתינים שיש סיכוי שנוותר על ירושלים המזרחית, הם ימשיכו בניסיונות הפיגוע. ממשלת ישראל חייבת להוכיח בשטח שאנחנו נחושים להגביר את הטיפול המוניציפאלי ובעיקר את ההתיישבות במזרח ירושלים. זאת בנוסף להפעלת חוק המאבק בטרור שאושר בוועדה בראשותי לאחרונה ונותן לכוחות הביטחון אמצעים חזקים יותר למיגור הטרור, הכולל את ארגוני המעטפת - " ארגוני צדקה" המסייעים לטרור.









פיגוע ירי גבעת התחמושת פיגוע ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד