כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אפשטיין והלפרין נעדרו - והרפורמים ניצחו

אפשטיין והלפרין נעדרו - והרפורמים ניצחו

התחדשות? רפורמים מבצעים את הטקס בכותל
התחדשות? רפורמים מבצעים את הטקס בכותל

בגלל היעדרותם של נציגים חרדים: בוועדת התמיכות שהתקיימה הבוקר (א') בעיריית ירושלים, אושרו קריטריונים חדשים לתקצוב שיעורי "יהדות" של זרמים רפורמים וקונסרבטיבים. ההצעה אושרה ברוב של שבעה חברי מועצה בעד וחמישה נגד.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הקריטריונים שנקבעו הם לשנת 2017, והם יאפשרו "מתן תמיכה למוסדות המלמדים שיעורי התחדשות ישראלית למבוגרים", כלשון ההחלטה.

כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', בגלל היעדרות של שלושה חברי מועצה חרדים ודתיים - חיים אפשטיין, יעקב הלפרין ודב קלמנוביץ, אושרו הקריטריונים. עם זאת לא אושרו סכומים ואף לא עלו שמות של עמותות ספציפיות, וכל שאושר זה הקריטריונים עצמם.

החמישה שהצביעו נגד הקריטריונים הם - פיני עזרא, מיכאל מלכיאלי, ישראל קלרמן, אליעזר ראוכברגר ושלמה רוזנשטיין. הנציגה הדתית חגית משה, נציגת המגזר הדתי לאומי, הצביעה בעד הקריטריונים יחד עם חברי המועצה החילונים.

חנן רובין, חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת התמיכות הגיב: "הניסיון להציג את תקציב ההתחדשות היהודית כתקציב "רפורמי" הוא הזוי במקרה הטוב ושקרי במקרה הרע. מדובר בסעיף שנועד להגביר לימוד תורה ויהדות בקרב כל המגזרים, מתוך ראייה שמתאימה גם למי שאינו שומר תורה ומצוות בהכרח. ההתנגדות של חלק מהחרדים לסעיף מבוססת על הנחות שגויות. החרדים צריכים להצטרף לסעיף הזה ולשמוח שעיריית ירושלים מקיימת את המידה של 'יפוצו מעיינותך חוצה'".

רפורמים עיריית ירושלים מועצת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד