י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ניצחון לגואטה: רמי סדן הודח מחדשות 10

בעקבות חשיפת 'דה מרקר' כי סדן ערך שיפוץ בקורות חייו - החליטה מועצת הרשות השניה להדיחו מתפקידו

ניצחון לגואטה: רמי סדן הודח מחדשות 10
ל

הישג לש"ס: רמי סדן הודח מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון של חדשות 10, לאחר שחשיפת TheMarker כי שיפץ את קורות חייו נבדקה לעומק ונמצאה נכונה.

מהרשות השנייה נמסר: "מועצת הרשות השניה החליטה להפסיק את כהונתם של רמי סדן ואיתן זינגר כנציגי ציבור בדירקטוריון חדשות 10. החלטת מועצת הרשות מסכמת הליך בדיקה מקיף שהובילה הרשות השניחה בחודשים האחרונים לאור ממצאים שנחשפו ולפיהם נמצאו אי דיוקים בטופסי הגשת המועמדות של השניים לכהונה כנציגי ציבור בדירקטוריון חברת החדשות. בהחלטתה מציבה הרשות השניה רף ברור של אמינות, מהימנות ודיוק הנדרשים לתפיסתה מנציגי ציבור בחברות החדשות".

הבוקר (א) לקראת קיום הדיון בנושא במועצת הרשות השניה, כתב ח"כ יגאל גואטה, מי שהוביל את המאבק מטעם סיעת ש"ס נגד סדן בחשבון הטוויטר את הדברים הבאים: "רמי סדן, לשקר אין רגליים. זיוף קורות חיים ואמירות גזעניות נגד מיליוני אזרחים מזרחים. שלם את חובך לחברה, הביתה ומיד!".

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי, אמר בעקבות ההחלטה להדיח את רמי סדן: ״אני מברך על החלטת מועצת הרשות השניה להדיח את רמי סדן מתפקיד יו״ר דריקטוריון חדשות ערוץ 10. לאיש כזה שהשמיץ באופן גזעני את מאות אלפי מצביעי ש״ס ומיליוני אזרחים מזרחיים, אין מקום בראש חברת החדשות של ערוץ טלוויזיה מרכזי בישראל. רמי סדן היה חייב ללכת הביתה מיד לאחר שהתגלה כי התבטא באופן גזעני ומחפיר אולם עדיף מאוחר מאשר בכלל לא. אני מציע לכל אלה שחיפו עליו וניסו לגונן על דבריו המקוממים, לבצע חשבון נפש נוקב, ערב יום הכיפורים״.

כזכור, פורסם בTheMarker כי בניגוד לדיווח של סדן לרשות השנייה, הוא לא כיהן באף תפקיד ניהולי בכיר, וכי אין לו את הניסיון הדרוש בחוק לכהן בתפקיד דירקטור בחברת חדשות מטעם הציבור, זאת למרות שבקורות החיים שהגיש - כתב סדן כי צבר ניסיון ניהולי כששימש מנהל מחלקת הדוברות והיח"צ של שערי צדק וכי הוא שימש כחבר הנהלה בבית החולים.

הדחתו של סדן היא ניצחון מובהק של ש"ס שהבטיחה להדיחו מתפקידו, בגין אמירות שאמר לכאורה נגד בוחרי ש"ס והיו"ר שלה שר הפנים אריה דרעי. "רמי סדן אמר לחברי דירקטוריון החדשות ולי: אני שונא את ש"ס ודרעי בדיוק כמותכם באליטה", חשף בזמנו מנכ"ל ערוץ 10, גולן יוכפז, את הדברים שאמר סדן לטענתו בישיבת הדירקטוריון הראשונה בה השתתף.

בעקבות כך, הביעו בש"ס זעם על דבריו של סדן - מה שהוביל לשיחה בין יו"ר המפלגה דרעי לראש הממשלה בנימין נתניהו, "שוחחתי עם ראש הממשלה והבהרתי לו בצורה ברורה כי ש"ס לא תעבור לסדר היום על דברי הבלע והגזענות של רמי סדן. מזרחים לא שותקים יותר"‎, צייץ דרעי לאחר שיחתו עם נתניהו.

בהמשך אף נערכו הפגנות מחאה נגד כניסתו לתפקיד בניצוחו של ח"כ יגאל גואטה, שהרבה לתקוף את המינוי. כעת, יכולים דרעי וגואטה לרשום ניצחון.
רמי סדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד