כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ליברמן למען כבודו של פרס: "להחרים את הערבים"

שר הביטחון יוצא למאבק ברשימה המשותפת וקורא להחרים את חבריה • טיבי: "קשקשן הביטחון. אחראי למותם של הרבה חפים מפשע משני הצדדים"

ליברמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ליברמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

‎שר הביטחון ויו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, יוצא למלחמה בחברי הכנסת הערבים, ומבקש היום (א) מיו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, להעביר החלטה מחייבת בהנהלת הקואליציה על החרמת 'הרשימה המשותפת' בכנסת, זאת בתגובה להיעדרותה מהלוויית הנשיא התשיעי שמעון פרס.

‎קודם לכן, בישיבת ראשי המפלגות שהתקיימה בצהריים במשרד רה"מ, אמר ליברמן כי החלטתם של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת להחרים את הלווייתו של פרס הייתה חציית קו אדום ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום. "חברי 'הרשימה המשותפת' הוכיחו שאין טעם יותר להתדיין איתם או אפילו להתווכח עימם, וכי יש לקבל החלטה מחייבת על החרמת כל ההופעות והנאומים שלהם במליאת הכנסת", אמר ליברמן.

‎בנוסף, ביקש ליברמן מחבר מפלגתו, ח"כ עודד פורר, לפנות גם לסיעות 'העבודה' ו'יש עתיד', על מנת שגם הן, כמפלגות ציוניות, לדבריו, יצטרפו למהלך.

בתגובה לדברים של ליברמן אמר יו"ר הרשימה ח"כ איימן עודה כי "שיא חדש של שפלות הוא שהאיש שכל מורשתו הפוליטית בנויה על שנאה וקיטוב מנסה ללמד אותנו כיצד צריך לבנות גשרים. אך כידוע היוזמות של ליברמן לפגוע בייצוג הפוליטי של האזרחים הערבים מתהפכות עליו ורק מחזקות אותנו, כך שההפחדות שלו רק מעצימות את הרשימה המשותפת. נמשיך לפעול בכל הזירות, כולל בזירה הפרלמנטרית, לקידום השלום והשוויון", תקף עודה.

ח"כ אחמד טיבי אמר כי "קשקשן הביטחון ממשיך לעסוק בדיבורים ובספינים. מוכן להעריך שהמנוח מתהפך בקברו בשעה שהבריון השכונתי מגלם את תפקיד הדורמן בלוויתו". טיבי הוסיף כי "ליברמן אישית אחראי למותם של הרבה חפים מפשע משני הצדדים שהוא אפילו לא טרח לבוא ללוויות שלהם".



יו״ר הקואליציה דוד ביטן הגיב: "אכן שר הבטחון אביגדור ליברמן פנה כדי להטיל סנקציות על חברי הכנסת הערבים והדבר גובה על ידי ראש הממשלה. נעתרתי לבקשה ובכוונתי לכנס את הנהלת הקואליציה עם פתיחת מושב החורף שם נעביר החלטה על סנקציות נגד חברי הרשימה המשותפת".

"ההתנהלות של חברי הכנסת הערבים שבאה לידי ביטוי גם בהיעדרותם מהלווית שמעון פרס מוכיחה פעם אחר פעם כי אינם מונעים מרצון אמיתי לדאוג לאוכלוסיה הערבית בישראל ולדו קיום אלא פועלים לבדלנות, הסתה וקיטוב".
הלוויות אביגדור ליברמן שר הביטחון איימן עודה אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד