ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חוג התעמלות לילדים טהורי דם בלבד?

אפליה בהתגלמותה או ניסוח אומלל: חוגי העשרה בשכונת גני הדר כוללים קבוצות התעמלות לילדים חסידים וליטאים בלבד - והספרדים? שיתעמלו בנפרד • האם מדובר באמת בגזענות, או בסך הכל ניסוח אומלל?

חוג התעמלות לילדים טהורי דם בלבד?



תושבי שכונת 'גני הדר' בפתח תקווה קיבלו את חוברת החוגים לשנת תשע"ז ובה מגוון חוגי העשרה לילדים. חוגים זה חשוב, והתעמלות חשובה במיוחד, שכן הבסיס שלה הוא המרפא לגוף ולנפש, ובייחוד עבור בנים שלומדים יום שלם.

ניסוח המודעה עשוי לגרום לאנשים להבין, כי אם אתם ספרדים, ייתכן ותיאלצו לחפש חוג התעמלות במקום אחר, שכן קבוצות ההתעמלות המפורסמות בחוברת, מיועדות לחסידים/ליטאים.

ניסינו להבין, האם אכן מדובר בגזענות? הרי ללמד קצת זכות לפני יום כיפור, אינו דבר של מה בכך. ייתכן שמדובר בסך הכל בניסוח אומלל שגרם לסערה קשה ברשת? הרי אם אין שום אפליה, מדוע יש צורך להדגיש את העובדה שמדובר בקבוצות לחסידים/ליטאים? מדוע ההרשמה אינה לבנים בשכבת גיל וכדומה?

גם אם התופעה "מקובלת", ויש שיאמרו שהניסוח אינו בעייתי, שכן חסידי וליטאי, משמעותו הפרדה ברורה בין חסידים לבין ליטאים - שבתוכם כלול הציבור הספרדי, עדין יש דברים שאין מכריזים עליהם קבל עם ומודעת חוברת חוגים ואין מאפשרים פתח לבעיות מסוג זה.

כמה תושבי שכונת גני הדר אומרים ל'לובי נשי - בחדרי חרדים', כי לדעתם אין מדובר באפלייה וכי מדובר בניסוח כושל של מפיצי המודעה. "זו הפרדה בין דוברי עברית לאידיש, ובציבור הליטאי נכללים גם ספרדים", מסביר תושב המקום. "אולי יש גם גזענות, אך לדעתי במקרה הזה מדובר בסך הכל בניסוח אומלל ושגוי. בחוג 'של הליטאים' יש גם ספרדים - בוודאות".

גורם בעיריית פתח תקווה אמר ל'בחדרי חרדים' שמדובר בשכונה חסידית/ליטאית ולכן הניסוח כפי שנוסח.

תגובת עיריית פתח תקווה: "מבדיקה שנעשתה עם מפעילי החוגים עולה כי החוג מיועד לכל הילדים אשכנזים וספרדים ולראייה רשומים בחוג הנ"ל ילדים מכל המגזרים".

המודעה: גזענות או ניסוח כושל?



סייע בהכנת הידיעה: איציק מן

גזענות ספרדים חוג התעמלות פתח תקווה ליטאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד