י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שיניים צהובות או לבנות? הטיפול – בידיים שלנו

תמיד רציתם לדעת איך לשמור על השיניים שלכם - כעת, בטור מקצועי ומעולה, כל הטיפים לפניכם: לא תוכלו להגיד לא ידענו / יצחק יעקב וולפא

שיניים צהובות או לבנות? הטיפול – בידיים שלנו

אחת מן הברכות הטובות ביותר שבהן יכול להתברך אדם היא "ולבן שיניים מחלב". השיניים שלנו, שנחשפות בכל חיוך ובכל דיבור, הן כרטיס הביקור המיידי שנותן לאנשים שאיתם אנחנו נפגשים את הרושם הראשוני ביותר עלינו. לכן, חייבים לשמור עליהן בריאות, יפות ולבנות.

אך מה יכול לעשות מי שמסיבות שונות סובל משיניים לא מסודרות או משיניים צהבהבות ולא אסתטיות? למזלו, ישנם היום טיפולים רבים המאפשרים שיקום של חלל הפה והחזרת המראה האסתטי של מערכת השיניים. לשיקום הפה גם מטרה בריאותית, ולא רק אסתטית. בייחוד במקרה שבו חסרות למטופל שיניים רבות.

נזקי עישון ושתיית קפה מרובה

טיפולי הלבנת השיניים והבהרתן יכולים לסייע למי שסובלים משיניים צהבהבות – בין אם מסיבות גנטיות ובין אם בשל נזקי עישון ושתיה מרובה של תה או קפה. במסגרת הטיפולים הללו עושה רופא השיניים שימוש בחומרים ייעודיים המלבינים את השן מבלי שיגרמו לתופעות לוואי.

שיטה נוספת להלבנת שיניים היא באמצעות התקנת ציפויי חרסינה. שיטה זו של שיקום הפה טובה גם במקרים שבהם יש צורך להשלמת שיניים שבורות, להרחבת שיניים או לשינוי צורת שיניים. לא מדובר בחרסינה עבה אלא בציפויים דקים מאוד בעובי של 0.2 מילימטר. עם זאת, מדובר בציפוי בעל חוזק גדול מאוד. ציפויי החרסינה מאפשרים לשפץ את השיניים ולשפר את המראה שלהן מבלי שנידרש להשחזת השן או להסרת שכבה כלשהי מן השיניים. בסיום טיפול שכזה – הנחשב לטיפול קצר - מתקבלות שיניים יפות ולבנות בעלות עמידות לאורך שנים ארוכות.

כתרים מותאמים ביולוגית

רופא השיניים ד"ר אלי נבו מסביר שכיום אפשר להציע למטופלים דור חדש ומתקדם של כתרים חדשניים המבוססים על חומרים המותאמים ביולוגית לגוף האדם ואשר נבנים ללא שימוש במתכות. מדובר בכתרים בעלי בסיס העשוי זירקוניה, המחליפה את המתכת שהיתה נהוגה עד היום בכתרים, ואשר יש לה גוון לבן אטום הדומה מאוד לגוון של השן הטבעית. את כיפת הזרקוניה מצפים בחרסינה המאפשרת לחקות בדייקנות את הצבע, את הצורה ואת השקיפות של השן הטבעית שאותה אנחנו משחזרים. מדובר בשיטה שמתאימה בייחוד לשיניים קדמיות או לביצוע כתרים בודדים או גשרים העשויים ממספר כתרים.

שתלים דנטליים מסגסוגת טיטניום

נבו מציין עוד כי אחד התחליפים האיכותיים ביותר לשיניים שאבדו הם השתלים הדנטליים. השתלים הללו, העשויים מסגסוגת טיטניום טהור, מאפשרים חיבור של מבנים, כתרים, גשרים או מחברים לשיניים תותבות. באמצעות השתלים הדנטליים ניתן לטפל בכל מקרי אובדן השיניים – החל משן אחת שחסרה ועד להשלמת כל מערכת השיניים בפה. במקרים כאלה, של מטופל הזקוק להשלמת כל השיניים בפה, יכולים השתלים הדנטלים לשמש כעוגנים המקבעים את השיניים התותבות המותאמות למטופל. בדרך זו, לא נאלץ המטופל להתמודד עם תזוזה של מערכות השיניים התותבות בפיו, והן יושבות על החניכיים שלו בצורה אסתטית ויעילה.

"ביצוע שתלים מצריך מיומנות מיוחדת. במרפאה שלנו מבוצעים השתלים על ידי מומחה לכירורגיית פה ולסתות, דבר המבטיח למטופלים שקט נפשי ורמת ביטחון גבוהה להצלחת הטיפול", הדגיש ד"ר נבו
שיניים הלבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד