כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

צפו: מאות סיקריקים התעמתו עם שוטרים וחיילים חרדים בכיכר השבת

מאות סיקריקים הפגינו בצומת כיכר השבת בירושלים במחאה על מעצרו של אחד מתוקפי הרב הבלין בקריית גת. המפגינים הבעירו פחים וחסמו את הצירים • למקום נקלע אוטובוס של חיילים חרדים, מה שהלהיט את הרוחות • צפו בתיעוד

צפו: מאות סיקריקים התעמתו עם שוטרים וחיילים חרדים בכיכר השבת
י. אייזיק

מאות מפגינים חסמו הערב (ראשון) את צומת כיכר השבת בשכונת גאולה בירושלים במחאה על המשך מעצרו של שלמה זלמן ויספיש, נגדו הוגש כתב אישום על תקיפת הרב משה הבלין מקרית גת ומעצרו הוארך עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בהפגנה, שנערכת גם בשעה זו, חסמו המפגינים את הכביש גם באמצעות פחי אשפה שחלקם הוצתו.



במהלך ההפגנה נקלע למקום אוטובוס עם חיילים חרדים שחלף במקום, במסגרת סיורי סליחות. האוטובוס נעצר בצומת בעקבות חסימת הציר על ידי המפגינים, הרוחות התלהטו ובמקום פרצה מהומה. מדיווחים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי במקום פרצה תגרה בין חלק מהמפגינים לבין החיילים. המפגינים אף קיללו וזרקו זבל על נשים שעברו במקום.

בשלב מסוים הגיעו מספר שוטרים שניסו להרגיע את הרוחות, אך ללא הצלחה מרובה. השוטרים התעמתו עם כמה מהמפגינים שחסמו את הצומת, אך לא הצליחו להשתלט על המהומה. המשטרה נערכת בשעה זו לפזר את ההפגנה והשוטרים ממתינים כעת לכוחות תגבור שעסוקים בפעולות ביטחון בעקבות הפיגוע הבוקר בו נרצח השוטר יוסף קירמה הי"ד ולבנה מליחי הי"ד. בשעה זו, הכביש עדיין חסום לתנועה.

מאז מעצרו של ויספיש, נערכו מספר הפגנות בירושלים בית שמש וקריית גת, ובחלק מהמקרים אף נעצרו מפגינים. לאחר שהוגש נגדו כתב אישום ומאחר ובתיקו האישי שורה ארוכה של אי קיום צווי מעצר, הוארך מעצרו עד תום ההליכים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי נעשתה פנייה לאמיר דהאן, שופט בית משפט השלום באשקלון, שם ביקשו לערוך דיון נוסף על מנת לנסות לשחרר את ויספיש ממעצר עד תום ההליכים. מחר (ב') ייערך דיון נוסף.

צילום: י. אייזיק
































הפגנה סיקריקים כיכר השבת חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד