כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הילרי קלינטון נגד דונלד טראמפ: סיבוב 2

חודש לפני "יום הדין" האמריקני, ועל רקע הסערה הגדולה בימים האחרונים עם פרסום הדברים הקשים של המועמד הרפובליקני נגד נשים, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ יעלו הלילה לעימות השני ביניהם, בו יצפו עשרות מיליוני אמריקנים ועוד רבים ברחבי העולם. הסקרים האחרונים: קלינטון שמרת על פער יציב, אך מזערי

נערכים לדיבייט, הלילה (רויטרס)
נערכים לדיבייט, הלילה (רויטרס)

חודש לפני "יום הדין" האמריקני, ועל רקע הסערה הגדולה בימים האחרונים עם פרסום הדברים הקשים של המועמד הרפובליקני נגד נשים, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ יעלו הלילה (שני) לעימות השני ביניהם, בו יצפו עשרות מיליוני אמריקנים ועוד רבים ברחבי העולם.

כאמור, שני המתמודדים לנשיאות ארה"ב ייפגשו הלילה לעימות הנשיאותי השני מבין שלושה. העימות בן 90 הדקות יתקיים בפורמט "אסיפת בחירות" בעיר סנט לואיס במדינת מיזורי, ואת השאלות יציגו בוחרים מהקהל שטרם החליטו למי להצביע ושעברו תהליך מוקדם של בחינה ואישור ע"י חברת הסקרים גאלופ.

השאלות האחרות, שיישאלו על ידי שני המנחים, נוסחו על ידי אזרחים, הוגשו לאתר אינטרנט ייעודי ונבחרו על ידי הציבור הרחב כשאלות הטובות ביותר. מי שינחו את המפגש הם מרתה ראדאטז מרשת החדשות אי-בי-סי ואנדרסון קופר מרשת סי-אן-אן.

טראמפ מגיע לעימות חבול אך מלא ברוח קרבית. כלי התקשורת האמריקנים מדווחים כי יועצי הקמפיין שלו יעצו לו לצאת בכל הכוח נגד קלינטון. המטרה היא לתקן את נזקי פרסום הקלטת, בו הוא נשמע מדבר בצורה בוטה נגד נשים, ובעקבותיה זכה לגינוי של עשרות מעמיתיו במפלגה הרפובליקנית, שחלקם אף הודיע כי לא יתמכו בו.

טראמפ נחוש להמשיך במירוץ ואף להצליח מבחינתו, כך לדברי מקורבים. העימות הערב הוא להיות או לחדול, והוא יעשה את הטוב ביותר כדי להביס הפעם את קלינטון. רבבות האנשים שיצפו הלילה בעימות, מצפים לראות כיצד יתנהל המפגש עם הילרי קלינטון, בפרט על רקע סרטון שפרסם טראמפ ובו הוא טען כי התנהגותו אינה חמורה כמו זו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון. את אותו סרטון סיכם טראמפ בהבטחה להמשיך לדון בנושא בעימות הלילה.

קלינטון מצידה עומדת אף היא בפני לא מעט אתגרים. השבוע פרסם אתר 'ויקיליקס' חלקים מנאומיה של המועמדת הדמוקרטית בפני בכירי וול-סטריט, שבהם היא אומרת כי הונה הרחיק אותה ממעמד הביניים. פרסום זה נגע באחת מנקודות התורפה של קלינטון, שכמו בעימות הקודם תנסה ליצור קשר רגשי עם הבוחרים.

ולבינתיים בסקרים: 74% ממצביעי המפלגה הרפובליקנית חושבים כי על ראשיה להביע תמיכה במועמד לנשיאות בצל סערת ההקלטות שנחשפה בסוף השבוע. סקר שמפרסם אתר "פוליטיקו" מצביע על כך שרוב מקרב מצביעי המפלגה הרפובליקנית חושבים כי על ראשיה להביע את תמיכתם במועמדותו של דונלד טראמפ. על פי נתוני הסקר, 74% ממצביעי המפלגה חושבים שעל בכיריה להביע את תמיכתם בטראמפ, לעומת 13% שחושבים שעליהם להתנער ממנו.

סקר של רשת CBS מראה כי רק ל-8% מתומכיו של דונלד טראמפ באוהיו, שנחשבת למדינת מפתח, יש דעה שלילית יותר עליו לאחר שורת הפרשות שנחשפו ביממה האחרונה. 92% מהנשאלים השיבו כי הדבר לא השפיע על תמיכתם במועמד הרפובליקני.

שני המועמדים מגיעים הערב לעימות עם 48 אחוז תמיכה לקלינטון לעומת 44 אחוזי תמיכה לטראמפ. פרשנים פוליטיים אומרים כי לעימות שיתקיים הערב תהינה השלכות משמעותיות על תוצאות הבחירות.

יצויין כי בעימות הקודם, טענו הפרשנים הפוליטיים כי טראמפ לא ניצל הזדמנויות שהיו לו לתקוף את קלינטון על נושאים כמו שרת המייל הפרטי והלא-מאובטח שלה, שקריה בפני ה-FBI והשחיתות של קרן קלינטון.

הסיבה לכישלון, ככל הנראה, היא העובדה שיועציו של טראמפ חששו שהוא יתקוף אותה בצורה גסת רוח או מאיימת מדי – ולכן תדרכו אותו שלא לתקוף כלל, אלא להסתפק בלהשיב לשאלות המנחה.

במפלגה הרפובליקנית מאמינים שטראמפ יאמץ לעצמו כמה טיפים מהופעתו המוצלחת של המיועד להיות סגנו, מייק פנס, בעימות שלו מול המועמד הדמוקרטי לסגן הנשיא, טים קיין. תומכי טראמפ מקווים שילמד מפנס איך להדוף שאלות לא נוחות באלגנטיות, ולעבור מיד למתקפה.

דבר אחד בטוח: הולך להיות מעניין.
דונלד טראמפ הילרי קלינטון המירוץ לבית הלבן עימות טלוויזיוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד