כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תאונה קטלנית בכביש מספר 1: צעיר חרדי נהרג - בת משפחתו נפצעה קשה

צעיר חרדי נהרג וחמישה אחרים נפצעו, בהם אחת באורח קשה, בתאונת דרכים קטלנית בין שלושה כלי רכב בכביש מספר 1, סמוך למחלף שער הגיא • על פי הדיווחים, הפגיעה אירעה כאשר נוסעי אחד הרכבים ירדו בצד הדרך לאחר שנתקעו עם רכבם

תאונה קטלנית בכביש מספר 1: צעיר חרדי נהרג - בת משפחתו נפצעה קשה
תאונה

צעיר חרדי כבן 19 נהרג וחמישה אחרים נפצעו, בהם אחת באורח קשה, בתאונת דרכים קטלנית שאירעה הלילה (שני) בין שלושה כלי רכב בכביש מספר 1, סמוך למחלף שער הגיא.

התאונה התרחשה בסמוך לשעה 00:50, כאשר מספר הולכי רגל שירדו מרכב שנתקע בצד הדרך, נפגעו מרכב חולף. צוותי איחוד הצלה ומד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לנפגעים, ומותו של אחד מהם נקבע במקום.

בת משפחתו של ההרוג, צעירה בשנות העשרים לחייה, נפצעה באירוע באורח קשה. הצעירה, יחד עם הפצועים הנוספים, פונתה לבית החולים תל השומר כשהיא סובלת מפגיעת ראש ופגיעה רב מערכתית, מורדמת ומונשמת.

כמו כן נפצע גבר כבן 30 במצב בינוני עם פגיעת ראש, צעירה כבת 20 במצב בינוני עם פגיעה קשה בגפיים. צעירה כבת 21 נפצעה קל עד בינוני עם חבלת ראש וצעיר בשנות העשרים במצב קל - פונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

(צילום: מד"א ואיחוד הצלה)


בעקבות התאונה הקשה ישנם עומסי תנועה קשים באזור, ומהמשטרה נמסר כי כביש מספר 1 נסגר לתנועה ע"י שוטרי אגף התנועה בשני הכיוונים ממחלף לטרון לכיוון ירושלים ובכיוון השני ממחלף שורש לכיוון תל אביב. התנועה מופנית לכביש 443.

לייזר היימן סמנכ"ל איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה של תאונה עם מעורבות מספר כלי רכב. מתנדבי איחוד הצלה שהיו על הציר והגיעו ראשונים לזירה ביצעו פעולות החייאה מתקדמות על אחד הנפגעים, שלמרבה הצער נקבע מותו בזירה. כמו כן טופלו בזירה ע"י מתנדבים נוספים מספר נפגעים נוספים בינוני קשה וקל, מתוכם נהג שהיה לכוד ברכבו".

להב יוסי אסרף, מפקד כוחות כב"ה באירוע, סיפר: "בסביבות השעה 00:45 קיבלנו דיווח על תאונת דרכים בין לטרון לשער הגיא. הגענו למקום בכוח של שלושה צוותי חילוץ וכיבוי וראינו במקום מחזה קשה של ארבעה רכבים המעורבים בתאונה ופצועים במצב קשה שפזורים על הכביש. חלק מהפצועים במצב קל יותר היו בתוך הרכבים. החלנו בפעולות למניעת התלקחות הרכבים, סיוע בטיפול ופינוי הפצועים, וסריקות בשולי הדרך מחשש להימצאות פצועים בצד הכביש".

פאראמדיק מד"א דרור עיני סיפר: "הגענו למקום עם כוחות גדולים, המראה היה קשה מאוד, ראינו פצועים פזורים על הכביש, חלקם בנתיב לכיוון ירושלים וחלקם בנתיב לכיוון תל אביב, עשינו סריקה מהירה ומיון ראשוני של הפצועים ואיתרנו סה"כ 6 נפגעים, אחד מהם, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה ללא נשימה ולא דופק עם פגיעה רב מערכתית קשה ולאחר נסיונות החייאה נאלצנו לקבוע את מותו בשטח. צעירה כבת 20 שכבה על הכביש כשהיא מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית, הענקנו לה טיפול רפואי מציל ופינינו אותה תוך טיפול רפואי שכלל הנשמה לתל השומר כשמצבה קשה מאוד.

פאראמדיק מד"א עקיבא פולק: "צעירה כבת 20 שכבה על הכביש בנתיב לכיוון תל אביב כשהיא בהכרה מעורפלת וסובלת על מפגיעה קשה מאוד בגפיים תוך טיפול מציל חיים שכלל עצירת דימומים פינינו אתה לבית חולים הדסה עין כשמצבה מוגדר בינוני. 3 פצועים נוספים במצב קל עד בינוני טופלו ופונו כשהם בהכרה מלאה .נהג הרכב כבן 60 נבדק על ידנו ולא נזקק לפינוי".

מדוברות כב"ה נמסר כי "שלושה צוותי כיבוי וחילוץ מתחנה אזורית בית שמש בפיקודו של להב יוסי אסרף, פועלים בת.ד קשה בין לטרון לשער הגיא לכיוון מזרח. לוחמי האש מדווחים על ארבעה רכבים המעורבים בתאונה, ומספר פצועים בדרגות פציעה שונות המטופלים ע"י כוחות רפואה.שלושה צוותי כיבוי וחילוץ מתחנה אזורית בית שמש בפיקודו של להב יוסי אסרף, פועלים בת.ד קשה בין לטרון לשער הגיא לכיוון מזרח. לוחמי האש מדווחים על ארבעה רכבים המעורבים בתאונה, ומספר פצועים בדרגות פציעה שונות המטופלים ע"י כוחות רפואה".

ארי מילר מתנדב זק"א בית שמש, אמר "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד מעורבות של מספר רכבים. הגעתי לזירת התאונה היו על הכביש מספר פצועים בניהם גבר בן 27 ללא רוח חיים. הייתי בזירה עם עוד מספר מתנדבי זק"א והצלה טיפלנו בנפגעים עד שפונו לבתי החולים. צוות זק"א מטפל בגופת ההרוג ובאיסוף הממצאים בזירה".

צילומים: יהודה דיווס איחוד הצלה ודוד קליינמן מד"א










כביש 1 הרוגים פצועים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד