י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כשהיוצרות התהפכו: החרדים רצו תרבות והחילונים בחרו בזבל

שלושה מיליון שקלים העבירו חברי מועצת העיר ירושלים מתקציב התברואה של העיר לתקציב התרבות • שני סגני ראשי העיר של ירושלים פינדרוס וברקוביץ' מסבירים לבחדרי חרדים את עמדתם ההפוכה - ולמה השני טועה בהחלט

תברואה או תרבות? ירושלים, צילום: קובי גדעון, פלאש90
תברואה או תרבות? ירושלים, צילום: קובי גדעון, פלאש90

כיכר ספרא בירושלים רגילה ומיומנת במלחמות, חרדים, חילונים ודתיים לאומיים. אלא שבמאבק שהתנהל אתמול (ראשון) בוועדת הכספים של העירייה, היה נדמה שהנציגים החרדים החליפו עמדה עם חבריהם החילונים, ובעוד ש'יהדות התורה' וש"ס נאבקו להגדלת תקציב התרבות, חברי 'התעוררות' נאבקו בהם נגד הגדלת התקציב לתרבות.

בדיון שהתקיים סביב תקציבי אירועי תרבות ואירועי סוכות ובנוסף נדון בו גם תקציב לפיתוח בשכונות השונות - אושרו העברתם של 3 מיליון ש"ח מאגף התברואה וניקיון העיר לתרבות. הסיבה: עודף של 2.5% שנותרו מ- 120 מיליון שקל מתקציב התברואה.

המפלגות החרדיות טענו כי את העודף יש להפנות להגדלת אירועי התרבות בעיר. מנגד, חברי 'התעוררות' התעקשו כי ניתן לגייס בכסף הזה עוד עובדים לעבודות תברואה, לטענתם, "נציגי הסיעות החרדיות הצביעו בעד קיצוץ התקציב מתברואה מכיוון שהובטח להם ע"י יו"ר הוועדה חגית משה - כי הכסף ילך לתרבות תורנית".

עופר ברקוביץ, סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות שהתנגד למהלך, אמר ל"בחדרי חרדים" כי "התנגדתי מכל וכל לקיצוץ בתקציבי התברואה. במפגשים שלנו עם תושבים עולה פעם אחר פעם הצורך בהגברת הניקיון העיר ובשיפור הנראות שלה. לא ייתכן שעל רקע מציאות זו, לא רק שלא נוסיף תקציבים לניקיון העיר אלא נקצץ בהם. בתור רשות מקומית תפקידנו לדאוג שהעיר תהיה נקייה וכאשר היא מלוכלכת הדבר צריך להדיר שינה מעינינו כנבחרי ציבור. בכוונתי להמשיך ולהיאבק להגדלת תקציבי התברואה בתקציב 2017 ואני מאוכזב עמוקות מהתנהלות הנציגים החרדיים בוועדה".

מנגד, בשיחה עם יצחק פינדרוס, סגן ראש העיר ומחזיק תיק תברואה ושיפור פני העיר, הוא אומר ל"בחדרי חרדים" כי "אותם 3 מיליון ש"ח שבאו מתברואה נותרו מתוך 120 מיליון שקלים. הבקשה של 'התעוררות' להוסיף בכסף הזה עוד עובדים לאגף – לא מעשית, זאת מכיוון שאין באפשרות העירייה לגייס עובדים בתוך פחות מחודשיים ולכן זה לא מעשי לתקציב 2016".

לדבריו של פינדרוס ל'בחדרי חרדים' "אדרבה, אני מצפה מכל הסיעות להצטרף אלי בדרישה להוסיף עובדים לתברואה, להשלים פער של 600 עובדים חסרים בירושלים בתקציב 2017 - שהדיון בהם יתחיל מיד אחרי החגים. וכן שיתמכו בתקציב למשאיות נוספות בכדי שהאגף יוכל להתגבר על הצורך בפינוים נוספים".
תברואה זבל עיריית ירושלים פינדרוס ברקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד