ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרב ברלנד לקראת הדיון היום: לא להפר את הסדר

בשובו בנים קראו לחסידים למחות באופן לא שיגרתי, אך הרב ברלנד העצור שיובא לדיון בעניינו פרסם מכתב - "למחות רק על ידי תורה ותפילה"

הרב ברלנד בבית המשפט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הרב ברלנד בבית המשפט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

לקראת הדיון של הרב אליעזר ברלנד שיתקיים היום (ב') בשעה 14:00 בבית המשפט השלום בירושלים, בו פרקליטי הרב צפויים להשיב לכתב האישום - פונה הרב לחסידיו ומבקש שלא להפר את הסדר.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', מנהיג "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד כתב את המכתב בעקבות שמעות שהגיעו לאוזני אנשיו על כך שחלק מהחסידים מתכוונים למחות במהלך הדיון בעניינו של הרב תוך הפרת סדר, לאחר שהופץ בין החסידים כרוז למחות בצורה לא שגרתית - היות והמחאות השקטות "לא הועילו", והרב נשאר מאחורי סורג ובריח.

כאמור, שעות ספורות לפני הדיון הרב ברלנד מפרסם מכתב לחסידיו בו הוא קורא שלא להפר את הסדר כלל, ולמחות רק על ידי תורה ותפילה.

במכתב, המתפרסם בבחדרי חרדים לראשונה, מציין הרב ברלנד את התאריך היום וכותב: "לכל חסידי ברסלב ולכל חסידי שובו בנים, הנני אוסר בכל תוקף לערוך הפגנות, חסימת כבישים, הפרות סדר, הצתות צמיגים ופחי אשפה וכו'.

"כל מחאתנו נהיית רק ע״י תורה ותפילה, שירה וריקודים... והליכה והתבודדות בשדות, וכל מי שמפר הוראה זו מזיק לי ומאריך את מעצרי, ומגביר את החילול ה׳ והלשון הרע שמפיצים על הרב".

הרב ברלנד מסיים את פנייתו וכותב - "בזכות זה ובזכות רבינו הקדוש והנורא ובזכות התורה הקדושה והטהורה. עבדכם הנאמן אליעזר ברלנד".



הרב אליעזר ברלנד שובו בנים משפט הרב ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד