כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הנימוק החדש של מתנגדי התאגיד: עלות גבוהה למדינה

ח"כ יואב קיש מצטרף למאבק על סגירת תאגיד השידור הציבורי, ותומך בהצעת החוק של ח"כ דוד ביטן

ח"כ קיש, צילום: פלאש90
ח"כ קיש, צילום: פלאש90

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש הודיע הבוקר (שני) כי הוא תומך ביוזמת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן לביטול הקמתו של תאגיד השידור הציבורי החדש. הנימוק: חיסכון של כ-1.5 מיליארד שקלים לקופת המדינה.

קיש כתב בפייסבוק: "בחוק התקציב 2017-2018 ניתן לחסוך לקופת המדינה סכום של כ 1.5 מיליארד ש״ח. הקמת תאגיד השידור הישראלי אינו מהלך כלכלי ויש לבטלו", לדבריו, "בכפוף להתייעלות של רשות השידור אני מצטרף ליוזמתו של יו"ר הקואליציה לביטול התאגיד ואשתמש בכלים הפרלמנטרים העומדים לרשותי על מנת לקדם הצעה זו".

כזכור, בסוף החודש הקודם הגיש ביטן הצעת חוק לביטול מוחלט של הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש, על פי הצעת החוק, רשות השידור הנוכחית תישאר על כנה ובכך ימנעו פיטורי מאות עובדים.

ביטן עצמו אמר על הצעת החוק שלו כי "כעת מתברר שהחוק אינו ישים ואף אינו כלכלי כפי שסברו תחילה, אלא בעל עלויות גבוהות", לדבריו, "מבדיקה כלכלית שנערכה מתברר כי פתיחת התאגיד החדש תעלה לקופת המדינה למעלה ממיליארד שקל בגין הוצאות פיטורי עובדים ועוד מאות מיליוני שקלים בגין עלויות פתיחת התאגיד החדש, שהוצאותיו העתידיות אינן ידועות בשלב זה עד תום".

עדיין לא ברור מה עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאר שרי הממשלה – בעניין הצעת החוק של ביטן, אך גם נתניהו ושר החינוך בנט הבהירו כי הם לא מרוצים מהמבנה המתגבש בתאגיד, אך עם זאת הם לא הביעו תמיכה במהלך של יו"ר הקואליציה. האם שר האוצר משה כחלון - יתנה את העברת החוק במיסוי דירה שלישית שאף אליו מתנגד ביטן? ימים יגידו.
חבר הכנסת קיש תאגיד השידור הציבורי ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד